söndag 24 juli 2011

Dagens water marbling
















Dagens water marbling går i lila och glitter. Nån annan dag ska jag lägga upp en pedagogisk liten film om hur det går till, som t o m skulle göra Pogo Pedagog stolt. Enkelt uttryckt så droppar man nagellack i en mugg ljummet vatten, tills det ser ut som en darttavla, typ. Sen tar man en grillpinne (varför köpa en orangepinne på Kicks för 30:- när man får 90 grillspett på Maxi för 14:-, dessutom är orangepinne ett hiskeligt fult ord), och drar runt tills man får önskat mönster, varefter man doppar ner nageln, vågrätt mot ytan.

Det kan låta simpelt, men är lite meckigt. Dels är det sannerligen inte alla färger som flyter ut på önskat sätt, och även om de gör det, så torkar de ibland för snabbt, och då hinner man inte dra nåt mönster. Man får prova sig fram, och det är oftast väldigt mycket mer lack som hamnar avtorkat på Torky, än på naglarna.

Dagens lyckade marbling består enbart av OPI (förutom underlacket som är IsaDoras "Second nail").
Bas: OPI Steady as she rose från Pirates of the Caribbean-kollektionen
Marbling: som ovan samt The one that got away från Katy Perry-kollektionen och Grape Set Match från Serena Williams-kollektionen.

Överlack är också OPI, en genomskinligt med glitter i som heter Servin´up sparkle. Det kom i 2pack ihop med Grape Set match.

Detta är på inget sätt min mest lyckade marbling, men jag är ändå nöjd. Dessutom är det den första jag gjort sen bloggen såg dagens ljus, därför får den vara med ändå!

/L

3 kommentarer:

  1. Så fina naglarna blev.
    OPI is da shit!

    SvaraRadera
  2. Men asså, hur ofta målar du om naglarna?! Hur ofta byter de skepnad liksom?!?

    I övrigt - kuuuul med en blogg!!!

    SvaraRadera
  3. Japp, OPI är ett av mina favvomärken.
    Mona: Minst 2 ggr/v - ibland oftare om jag känner för det!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!