tisdag 26 juli 2011

Lite shoppingtips

Det brukar inte gå överdrivet många dagar mellan mina shoppingturer. Det behöver inte vara några avancerade saker, för att mitt shoppingbehov ska bli tillfredsställt, så längde det är nagellack inblandat!
Häromdagen så köpte jag 2 nagellack från H&M - deras eget märke. De kostar ca 39:- styck vilket i princip är att betrakta som gratis i sammanhanget. Jag vet inte hur de funkar att watermarbla med, men som ett "vanligt" lack är de kanon, med tanke på priset. Eller ja, de är kanon oavsett vad du jämför med.
En eyeliner från IsaDora blev det också. Det är faktiskt den bästa jag någonsin testat. Med daglig sminkning sen sisådär 1988 så har man ju betat av det mesta på marknaden känns det som. Det är inte jätteofta jag blir superimponerad av nåt, men faktum är att IsaDora överlag har bra smink. Deras ögonskuggor har jag inte haft på länge, men eyeliner, puder, Nagellack, läpp-pennor, ögonbrynspennor och kajalpennor kan de verkligen. Ibland t o m bättre än dyrmärken som Dior osv. Tillbaka till eyelinern. Hård filtspets, den tillåter att man inte är superstadig på handen, och den sitter kanon, men är ändå lätt att korrigera med en fuktad topz om nöden kräver det. En annan dag ska jag lista favoriter när det gäller smink. Både budgetvarianter, och lyxvarianter (för det är man sannerligen värd då och då).

/L

2 kommentarer:

  1. Än har jag inte lärt mig att använda min eyeliner. Det blir inte snyggt när jag använder den för jag inte fått till tekniken alls. Ska jag titta upp eller rakt fram?

    SvaraRadera
  2. Rakt fram eller ner, tittar du upp blir ju ögonlocket skrynkligt. Du kan sätta pekfingret i ögonvrån och dra utåt lite innan du målar, så stäcker du ut huden, och det blir lättare att få snyggt :-)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!