torsdag 10 maj 2012

Nubar Baby Sprout (jag är käääär!)

Jag har klippt mina naglar! Som ni sett i inlägget med nakenchocken så var alla min naglar patchade efter sidosprickor eller rena olyckor som typ hände i julas. Då har man rätt långa naglar. Dags för ett klipp, ungefär som andra beskär fruktträd. Nu handlar jag min frukt på Ica Maxi så jag nöjer mig med att klippa ner naglar isället. Typ 5 mm / nagel. Jag känner mig lite naken, men det går nog snart över.

Hade jag inte haft typ 150 otestade lack så skulle jag kunna ha detta varje dag, forever. Jag älskar Nubars Babysprout. Bara namnet är ju underbart. Nu har jag glömt om jag har 2 eller 3 lager, förmodligen 3. Det ser ut som ett krämlack, men tittar man noga i rätt ljus så är det liiite lite skimmer i. Sambon sa att det påminner lite om benknotor. Jag vet inte vilka benknotor han studerat närmare, men jag föredrar att säga cementfärgat med aningen grönt i. Eller kanske vispgrädde blandad med päronglass.... Oavsett: den är så fin i färgen att jag vill måla väggarna i vardagsrummet med den....





Ett lager IsaDora second nail, 3 lager lack, 1 lager Seche vite






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!