söndag 23 september 2012

Test av Viva la Diva Cuticle remover

Jag har aldrig någonsin använt en Cuticle remover, kanske för att jag inte känt nåt behov av det. Om jag behövt fixa till nagelbanden, har jag sutttit lite med naglarna i varmt tvålvatten, och sen använt en nagel för att föra tillbaka nagelbanden. 
Det följde inte med nån instruktion med Cuticle removern, så jag gick lite på känn. Jag duttade på krämen (lite samma konsisens som rengöringsmjölk) och lät sitta några minuter. Först använde jag en topz, men det var alldeles för menlöst, så jag förde tillbaka nagelbanden med nageln, på vanligt vis. Jag vet inte om Cuticle removern gjorde nån större nytta. Har man problem med överväxande nagelband är den kanske bra, men för mina problemfria naglar märker jag ingen större effekt, förutom att den luktar gott, och känns snällare mot naglarna än tvål. Jag kommer dock att använda den igen, nu när jag har den.

Betyg: 2/5


I have never ever used a cuticle remover, maybe because I have not felt any need. If I had to fix the cuticles, I have put nails in warm soapy water, and then used a nail to push back the cuticles.
It did not follow some instruction with the cuticle remover, so I improvised. I put the cream on (it was a bit like cleansing milk) and had it on for a few minutes. First, I used a Topz, but it was just too weak, so I brought back the cuticles with a fingernail, in the usual way. I do not know if Cuticle remover made any difference. If you have problems with  growing cuticle it may be a good help, but for my trouble-free nails, I notice no significant effect, except that it smells good, and feels kinder to your nails than soap. However, I will use it again, now that I have it.

Rating: 2/5


Before:




 After:


7 kommentarer:

  1. Stod och vände och vred på de där flaskorna sist jag var på stan..Köpte dem dock inte. Jag skjuter också bara bort nagelbanden efter jag duschat och sen är det fine. Jag undrar lite vad som är den aktiva ingrediensen som de hävdar gör att detta funkar? För lite skeptisk är jag nog.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det står Aloe på, och det i sig är väl mjukgörande.. men nja, jag vet inte riktigt vad de är som är magiskt i den.

      Radera
  2. Tja, lite skillnad kan jag väl se. Men du har ju perfekta nagelband redan innan så för din del kanske det inte är helt nödvändigt :) Själv lider jag av fnasband snarare än nagelband. Så Remover och massa lemony Flutter är nödvändigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag är väl egentligen inte den ultimata testpiloten direkt... ;-) Men det var roligt att prova, eftersom jag aldrig aldrig skulle kommit på tanken själv.

      Radera
  3. Men när jag använder cuticle remover, så gör jag lite annorlunda...
    Den är väl lite tänkt att "lösa upp" den döda huden?
    Har på det som du, men sedan så borstar jag med nagelborsten, så det ska liksom "rensa bort" lite av det överflödiga. Har hört andra som använder orange-pinne och liksom skrapar lite längst kanten, men det har jag inga :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, typ så... men jag skrapade med en nagel istället :-) Använde nageln som en orangepinne.

      Radera
  4. Orättvist! Dina nagelband före är ju bättre än mina efter. Mina växer som ogräs ..

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!