torsdag 30 maj 2013

Darling Diva - Lucky Star

Lucky Star har jag fått från rara Carrie på Darling Diva. Lucky Star ingår i hennes kommande Madonna Collection. Hur fantastiskt är inte det? Först AC/DC och sen Madonna! Efter Carola och Herreys var Madonna min första "riktiga" idol... Och fortfarande beundrar jag henne, även om hon verkar lite crazy med sitt toktränande och späkande... Men man får ju ändå säga att hålla sig på topp i över 30 år är bra jobbat... Det är väl bara Rolling Stones och några få till som toppar det....  Lacket då?
Det är inte bara fint i ljus, det är självlysande också! Min kamera är ju inte superbra på just "fota i totalt mörker-momentet", men nederst får ni ändå se en bild... De lyser mer än vad som syns på bilderna - i ett blåaktigt sken, lite som självlysande pärlplattepärlor. På bilderna har jag tre lager. Lättkontrollerat och glittret hamnar där man vill ha det, utan större problem. Man kan säkert lägga det över vitt, men jag gillar denna lite mjölkiga basen.

Betyg: 4/5

I got Lucky star from sweet Carrie at Darling Diva. Lucky Star is a part of her upcoming Madonna Collection. How amazing is that? First AC / DC and then Madonna! After Carola and Herreys (swedish stars in the early 80ies, Carola still is in a way) Madonna was my first "real" idol ... And still, I admire her, even if she seems a little crazy with her obsession with excercise... But you have to give her cred for 30 years in the business ... That's just the Rolling Stones and a few to that tops it .... The polish then?
It is not only pretty in day light, it is luminous, too! My camera's not super at the "shoot in total darkness' moment," but I´m showing you a pic anyway ... But irl it´s far more luminous. In the pictures, I have three layers. Easy to apply and glitter end up where you want it, without major problems. I´m sure it looks great  over white, but I like this sort of milky base.

Rating: 4/5










10 kommentarer:

  1. Lägg av så fint! Har inte ens testat ett endaste ett av AC/DC-lacken än och nu får jag mer habegär.

    SvaraRadera
  2. Så fint! Gillar verkligen den lite ganska nude basen! snyggt!

    SvaraRadera
  3. Jag har också en flaska Lucky Star som står och väntar på testning men jag började med True Blue. Jag tror det blir svårt att välja vilka av lacken man ska prova härnäst av de jag fick nu, alla är så fina. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett ständig i-landsproblem.. så många otestade lack...

      Radera
  4. Gud vad snyggt! Det här känner jag hade kunnat få bo hemma i min hylla! Coolt att det är självlysande också..
    Hade dock velat se det över vitt också, pretty please! ;)

    SvaraRadera
  5. Men så fint! Det här var helt i min smak :) Älskar Madonna och GitD

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!