måndag 13 maj 2013

H&M - Shanghai nights

Blå måndag idag och är ni med så lämna en kommentar i vanlig ordning. Länklista dyker upp senare idag! Idag visar jag er ett alldeles nytt lack från H&M. 
När jag tittade på flaskan så tänkte jag att detta kanske kunde vara en värdig efterträdare till Lady luck. Not so much. De duokroma syns mer i flaskan än på naglarna. Det är ett fint lack, absolut - men förväntar man sig flaskeffekten på naglarna blir man besviken. 
Lady luck kvarstår som H&Ms mest lyckade lack genom tiderna. Och lyckligtvis så finns det i affärerna igen såg jag höromdagen. Minns ni inte hur det ser ut, så finns det en bild (gammal) nederst i detta inlägget. SN är ju dock ett flecks-lack till skillnad från LL som är ett klassiskt duokromt.
Formulan är inga konstigheter - två flödiga lager, hyfsad pensel och jobbig kork att hålla i.

Betyg: 3/5

New polish from H&M - the polish look fantastic in the bottle, on the nails - not so much. It´s a nice color but nothing more. Lady luck is still the best polish H&M ever produced. The formula is ok, aswell as the brush. Not very comfy to hold, though.

Rating: 3/5







I lysrörsljus syns det duokroma - please ignore gula fingrar ;-)


24 kommentarer:

  1. Godmorgon! Håller med dig - Lady Luck är finare:)
    Men denna är ännu ännu finare:D
    http://bookpolish.blogspot.se/2013/05/ninja-polish-mystic-glacier.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh herregud! Jag dog lite av fin-het!! :-) Shit pommes frites!

      Radera
  2. Håller med ovanstående,Lady Luck är fin,men Shanghai Nights är finare :-)

    Jag är med idag,med ett lack från Color Club :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast ovanstående håller ju med mig, att LL är finare ;-) Roligt att du är med :-)

      Radera
    2. Lol,okej jag läste nog lite fel ;-)
      Tycker dock fortfarande att Shanghai Nights är finare,men det beror nog på att jag själv tröttnat på Lady Luck. Flaskan står i min Helmer och där får han stå ett tag till ;-)

      Kul att få vara med :-D

      Radera
  3. Oj vad fin! Måste införskaffas! Har faktiskt precis just Lady Luck, återstår att njuta av den.


    Jag är med idag men först runt 17 :)

    SvaraRadera
  4. Lady Luck är klart finast men jag kommer förmodligen att köpa Shanghai Nights också. :) Jag är med men det har du nog redan sett. ;)

    SvaraRadera
  5. Vilket trevligt lack! Synd man har köpstopp just nu.

    SvaraRadera
  6. Jag tyckte det här lacket var SKIT snyggt men jag antar att man lätt blir besviken om man förväntar sig något annat. Jag är med idag med ett duokromt lack som visar sig lite blått ibland :D Hoppas jag får vara med fast att det inte är världens blåaste.

    SvaraRadera
  7. Inte så tokigt! Kul att H&M släpper nya färger som är lite roliga och nytänkande. Har Lady luck här på hyllan, otestat... Kanske borde testa det i eftermiddag!
    Jag är också med i dag, med en blå skönhet!

    SvaraRadera
  8. Det var snyggt! Det är djup i den.

    Jag är med idag, med Essie Aruba Blue, min favvoblå, http://colorbyte.se/2013/05/essie-aruba-blue/

    SvaraRadera
  9. Åh, detta är såååå fint. Letade efter det sist jag var på H&M men icke! :(

    SvaraRadera
  10. Jag är med! :)
    Www.hesakrell.blogg.se

    SvaraRadera
  11. Det är riktigt snyggt även om det inte riktigt kan jämföra sig med Lady Luck =) Jag är faktiskt med idag för en gångs skull, och visar OPI.

    SvaraRadera
  12. Jag har faktiskt inte sett Lady Luck, känns som jag måste kolla nu! Det här var fint det med!

    Jag är med idag, med ett fint OPI!

    SvaraRadera
  13. Åh så fint! Jag har inte ett enda HM-lack och jag insåg i helgen när jag var på stan att jag inte klarar att köpa lack i butik längre. Vaaaar är bildgoogle liksom? De borde ha en skärm bredvid lacken så man kan kolla, haha. Idag är jag med och kör Zoya. Tror inte jag äger en snyggare blå än den faktiskt ;-)Den seglade direkt in på min topplista!

    SvaraRadera
  14. Jag tycker det är fint, men Lady Luck är verkligen vackrare. En fin blå hursomhelst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just ja, glömde nämna att jag är med på blå måndag idag.

      Radera
  15. Fantastiskt fint! H&M kan ibland. :-)

    Jag är med i dag! :-)

    SvaraRadera
  16. Jag är inte med i dag..utan kikar bara på andras fina manikyrer. Läste en del om SN och att det skulle vara finare och bättre än LL, men håller nog med om att LL verkas finare. Dock känns det som två olika kategorier lack pga finisharna. Oavsett kan jag ändå tänka mig en flaska, hamstern i mig känner att den behöver detta oavsett.

    SvaraRadera
  17. Tom jag lyckades snubbla mig till en medverkan på blå måndag denna gången.

    SvaraRadera
  18. Det var väldigt fint!
    Jag är med idag :)

    SvaraRadera
  19. Ser helt okej ut men med lite grov finish jämfört med LL. Men båda är fina.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!