torsdag 17 januari 2013

Color Club - Wink wink twinkle

 Det här var minsann ett svårfotat lack! Bilden med lysrörsbelysning är nog närmast hur färgen ser ut i verkligheten, även om mina fingrar antog en snygg gul nyans. Lacket då? Magentafärgat och lagom packat med glitter. På bilderna har jag tre lager, och det är neonpigment i eftersom det torkar matt. Det är ganska platt även utan överlack, men jag gillar inte ojämnheter, så jag tog 2 lager Seche Vite för säkerhets skull. Snyggt är det hursomhelst, och formulan är det inget fel på heller. Jag gillar det, och det ska bli roligt att prova de andra lacken med glitter i, från Starry temtress - sommarkollektionen 2011. Dock så finns den ju uppenbarligen att beställa, och ska man bara visa nya lack hela tiden, så blir det väldigt tråkigt - OCH väldigt likriktat på alla bloggar - eller vad säger ni?

Betyg: 4/5


This was hard a hard color to catch with the camera! The picture with fluorescent lighting is probably closest to how the color looks in real life, even if my fingers got a not so nice yellow tint. The polish then? Magenta and moderately packed with glitter. In the pictures, I have three layers, and it's neon pigments in as it dries matte. It's pretty flat, even without top coat, but I do not like bumps, so I took two layers of Seche Vite. IT´s a nice color and the formula is good. I like it, and it will be fun to try the other polishes with glitter , from Starry temtress - summer collection 201. However, they are still available on the internet, and to only show new polishes all the time,  becomes kind of boring - AND very regimented in all blogs - or what do you say?

Rating: 4/5


    Dagsljus
    Spotlightljus
    Lysrörsljus

6 kommentarer:

  1. Jag gillar att se lite äldre lack, dom nya visar ju alla andra ändå (inklusive jag..). Ibland har man ju missat riktiga godingar som fortfarande finns att köpa och oftast inte så dyra heller.

    Det är ett rosa lack och normalt sett så är det inte min grej, men något har hänt och jag tycker det här var riktigt häftigt.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte det spelar någon roll om ett lack är gammalt eller nytt :D
    Det finns alltid något man har missat :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är kul med variation hos bloggarna. Man behöver bli påmind om äldre lack också. Jag försöker själv att variera mellan både gamla och nya. Det här gillar jag. Vet inte varför jag aldrig har köpt de här lacken. Ska försöka komma ihåg dom iaf.

    SvaraRadera
  4. Jag älskar det här och jag har det också!
    Om alla bara visar de senaste lacken hela tiden skulle det bli rätt trist.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!