tisdag 6 augusti 2013

KleanColor - Metallic red

KleanColor är minst sagt ojämna i kvaliteten för att uttrycka sig milt. Metallicfärgerna är dock ett undantag. Alla metalliclacken är helt underbara, och det röda är ingen undantag. Lättlackat som attan, och egentligen ett one coater (jag tog förstås två). Fantastisk lyster och färgen känns riktigt classy. I like!

Betyg: 5/5

KleanColor is a strange brand, some polishes - like the metallic collection - is fantastic, and others are horrible. The metallic red is classy, gorgeous and the formula is great.  Two layers.

Rating. 5/5










17 kommentarer:

  1. Åh, den här har ju stått på min önskelista hur länge som helst! Måste klicka hem några fler av metallic-lacken, har bara tre i dag och just det röda känns som ett måste. Galet snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, både formula och färg känns som "dyr-lack"!

      Radera
  2. Det ser ljuvligt ut på dig!

    SvaraRadera
  3. Jag är avig till Klean Color tyvärr. Jag köpte metallic green och det var skitsnygga. När jag sen tog bort den var mina naglar gula. Trots underlack!
    Nu vågar jag inte testa fler KC.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mysko, mitt gröna har inte färgat av sig alls...

      Radera
  4. Jag är lika förtjust som du, metalliclacken från KC är alla bara helt underbara! <3

    SvaraRadera
  5. Hi...that red is gorgeous! Thank you for swatching it. I have a couple questions: did you use a topcoat and, if yes, which one? Because the glint coming off the nails in some of your pictures is crazy! Also, I read in an old post on a now defunct blog that she found the smell of Kleancolor polishes to be very bad. As a consequence, I have never bought any even though the price point is in my range. My second question is do/did you have the same bad smell experience with ANY Kleancolor polishes you've used? Thank you so much! Delphi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hi! :-)
      Yes, one layer of Seche vite. And yes, it smells more than other polishes. But it´s not that bad, I think. And it´s absolutely not a reason not to buy them. The formula, price and brush is great :-)

      Radera
  6. Vackert! En flaska är på väg att flytta hem till mig. Mina första KC. Spännande!

    SvaraRadera
  7. herregud kvinna, vilka snygga naglar du har! :)

    SvaraRadera
  8. Var köper man dessa kleancolor metalliclacken någonstans?

    Vilka vackra naglar du har!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!