tisdag 3 april 2012

Sminkfavoriter!












Från vänster till höger:
1. Maybelline Masteepiece eyeliner
2. Lóréal Contour Khôl kajalpenna
3. Maybelline Master drama. Mjuk kajal, nåt mittemellan kajal och eyeliner.
4. Lancôme, Le crayon Khôl - bästa "vanliga" kajalen ever.

Uppifrån och ner:
1. Helena Rubinstein Lash Queen     Sexy blacks
2. Lancôme Hypnose Doll eyes (alla Hypnose är jättebra!)
3. IsaDora Big Bold mascara (bästa budgetmascaran på länge)
4. Nyhet: Lóréal False Lash Telescopic - förvånansvärt bra!
5. Elisabeth Arden -Lash extending Treatment mascara
6. IsaDora eyeliner (med tunn tuschpennespets- jättebra, och den jag alltid återvänder till.
7. Lóréal Superliner, spets som är både tjock och smal beroende på vinkel. Väldigt lättjobbad och snabb.


Dior ögonskuggor - garanterat bäst. Många lovprisar MakeUp Store, men jag är inte särskilt impad av dem.
Dior däremot håller jättebra, smular inte och finns i "mina" färger. (Taupe, mauve, svarta, rosa - bra färger)
BobbiBrown - kompaktpuder. Har inte sett märket i Göteborg, men finns säkert i Ståkkhålm. Mitt har jag köpt i London.
Chanel -underlagskräm: Vitalumière Aqua. Jättebra, sitter hela dan, spf 15 och finns i bra nyanser.
Chanel - läppstift. THE läppstift. Fantastiskt. YSLs är likabra, men det låg på jobbet, den dag jag tog fotot.
Helena Rubinstein - mascara: Se fotot ovan.
IsaDora ögonbrynspenna- Jag använder färgen Dark brown, sitter kanon.
Lóréal Glam Shine -läppglans- Tyvärr inte särskilt dryg, men bra - och finns i tja.... extremt många färger.
Max Factor Facefinity krämpuder - bästa bästa ever... Jag har nog avverkat 30 st sen lanseringen år 2000 när Max Factor hade Madonna som sitt ansikte. Den är så jäääkla bra. Vintertid använder jag "Ivory" och sommartid heter färgen som passar mig bäst "Natural".
YSL - Touche Éclat concealer - behöver ingen närmare presentation. En klassiker som är så bra som det sägs. Riktigt riktigt bra, och dryg. Dock svindyr. Blunda och betala!
Dior läppenna- bra, håller läppstiftet på plats, och blöder inte ut. Och även här säger jag att YSL´s är lika bra. (ser dessutom som en vanlig - om än väldigt dyr - blyertspenna).

Detta är mina favoriter fär tillfället. "Tyvärr" lanseras så mycket nyheter att man knappast har råd att testa alla nyheter. Har du nån superfavorit så får du gärna tipsa mig, jag har inte shoppingförbud när det gäller smink. Det gäller bara att ha självdiciplin nog att faktiskt begränsa sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!