måndag 12 augusti 2013

Lynnderella - Moonstone Magic

Blå måndag och detta blir ju blått som layering ;-) och Tove håller även denna vecka i Blå Måndag. 
Jag har födelsedag i juni, och därför skickade Wenche detta. Månsten (och pärla) är nämligen junis månadssten. Detta funkar bäst över svart (jag provade lila och vitt också, men tro mig - det vill ni inte se, det blev i princip ingen effekt alls).
Lacket är fullpackat med stjärnor i olika storlekar, månar, microglitter, strängglitter, kvadrater, hexagoner och skimmer. Personligen tycker jag att det hade räckt med med månar, stjärnor och skimmer... det blir lite väl rörigt för min smak, men det är ändå ett vackert lack och skimret i solen är fantastiskt. Man får jobba lite för att få glittret på plats, och det ville fastna i varandra lite (det syns framför allt på pekfingret). Jag gillar idén med månadslack dock. Två lager blev det här, och sen 2 lager Seche vite.Vill du beställa så anger du koden NAILORAMA så har du 10% rabatt hos Norway Nails.

Betyg: 3/5

My b-day is june 1st, and thats why I got this from Wenche. Moon stone (and pearl) is the birth stone of june. There´s a lot going on in this polish. Almost a little too much, but it´s a nice polish anyway. Two layers over black.

Rating: 3/5











8 kommentarer:

  1. Åh, det var ju fint. Jag gillar verkligen stjärnorna och månarna.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig. Allt annat än månar, stjärnor och skimmer är onödigt bling. Hade varit finare utan.

    SvaraRadera
  3. Stjärnorna och månarna är lite kul, jag håller med om att det hade varit finare utan allt det andra glittret. Renare liksom.

    SvaraRadera
  4. Oj så snyggt! Jag tycker det va rätt fint med allt det andra glittret i också, fyller ut lite bland stjärnorna och månarna :) Superfint!

    SvaraRadera
  5. Ja ibland är det "less is more". ;)
    Men snyggt var det!

    SvaraRadera
  6. Oj, det liknande inget jag sett tidigare! Jättefint :)

    SvaraRadera
  7. Det var ju lite annorlunda glitter. Tjusigt, men man får nog vara lite sparsam så det blir "lagom" som sagt. Passande manikyr när man ska ut och kolla perseiderna ikväll också! :-)

    SvaraRadera
  8. Jag gillar namnet och jag gillar idén men jag tror du har rätt i att hon borde begränsat sig lite. Månar och stjärnor är liksom mycket redan på egen hand.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!