torsdag 6 juni 2013

Illamasqua - Baptiste

Sveriges Nationaldag och treårig förlovningsdag för mig och Andy. Man kanske inte firar förlovningsdagar när man väl gift sig? Och det gjorde vi ju i augusti förra året... Å andra sidan tycker jag att man ska fira allt som går, livet blir roligare då! 
Dagen till ära visar jag er min första bekantskap med Illamasqua. Jag är inte besviken, men inte superimpad heller. Ett mörkt plommonlila skimmerlack med rött och blått gnistrande i rätt ljus. Det är fint, men inte unikt och jag får inte minsta lilla pulshöjning. Men... ja, det är ett fint mellanlack i vamp-klassen får man väl säga. Två lager räcker för full täckning.

Betyg: 3/5

It´s the swedish national day, and three years since we got engaged. Maybe you don´t celebrate that, once you get married? Hm, I like to celebrate everything possible. Today I´m showing you my first Illamasqua. I´m not dissapointed, but I´m not that impressed either... It´s a nice vampy polish, that´s it. Two layers in the pics.

Rating: 3/5









16 kommentarer:

  1. Hej va vackert...fråga - är de dina egna naglar el är de av gele el dyl?
    Nästa fråga, vart köper man de collalacket med strjärnor, månar & sånt i, som ser ut som bubblor?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej :-) Det är mina alldeles egna naglar. Det enda jag har på dem är Isadoras underlack second nail, lacket och sen Seche vite överlack.
      Mån-lacket är köpt på etsy.com.

      Radera
    2. VACKRA naglar du har, mina små stumpar växer knapp, bara skivar sig å är fula. Önskar mig så fina naglar som du å alla dina lack gör jag godissugen ;) Tacks ska kolla in etsy.com

      Radera
  2. Snyggt, men inget som man inte sett liknande från andra märken.

    SvaraRadera
  3. Snyggt, men det väcker inget "ha-begär" hos mig.

    SvaraRadera
  4. det är gaska sällan Illamasqua får min puls att öka, tyvärr. De har ju vissa underverk (Raindrops) men resten är lite väl o-unikt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ..och ser man till priset, så borde fler lack vara unika!

      Radera
  5. Känner lite samma känsla som du beskriver - jaha.. Helt okej, snyggt, men ingen pulshöjning direkt.

    Och klart att man ska fira allt man kan.. Jag och sambon firar både den dagen vi faktiskt blev tillsammans och den dagen vi gick ut offentligt med att vi är tillsammans så vi har två "månadsdagar" att fira. Och när han friar kan jag lova att det kommer att firas också, även efter att vi gift oss! =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är rätt inställing! Fira när man kan! :-)

      Radera
  6. Fint lack men kändes inte så unikt :)
    Du har fått ett sunshine award i min blogg :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får kolla noga sönkväll :-) Är utan dator tills dess ;-)

      Radera
  7. Det är en väldigt vacker lila, men jag håller med om att det inte känns så unikt.

    SvaraRadera
  8. Tycker det var jättesnyggt,men visst saknas det lite umph ;-)

    SvaraRadera
  9. Ett fint lila skimmerlack, men det finns många bättre i den kategorin.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!