onsdag 7 september 2011

En grön latmaskmanikyr aka 2i1.




Egentligen är jag inte überförtjust i grönt. Jag har inga gröna kläder, inga gröna skor och absolut inte något grönt smink. Ibland gör jag undantag för naglarna, och då får jag köra lite depprockarstuk klädmässigt. Svart svart svart är det enda som passar till gröna lack, och jag är en sån som matchar. Alltid. Den som inte matchar måste dö, sån e lagen faktiskt.

Hursomhelst, överst så har vi först en bas med IsaDora second nail, och som huvudlack OPI´s "Who the shreck are you?" från kollektionen med delvis samma namn "OPI Shrek forever after collection", och som tip använde jag lacket jag köpte enbart för namnets skull: New York Chartreuse Glitter. Det var snyggt på, och inte alls så gult som det såg ut i flaskan. Guld är den absolut sista färg jag skulle använda.

Ett par dagar efter började lacket med det snygga namnet sakta men säkert släppa, och jag hade inte ork att göra nåt "nytt och roligt" som jag oftast vill, speciellt efter att jag köpt 50 nya lack! På vinst och förlust smiskade jag dit 3 lager Orly i knallgrönt glitter "Here comes trouble" - and yes it did!! Så svårt att få bort! Så  svårt att jag fick ta till hardcore borttagning:

Bomullstussar virade runt fingrarna, indränkta i riktig aceton, och sen vänta sådär 10 minuter. Då var iaf ½ borta, och sen gnugga livet ur sig ett tag till. Nog för att det sitter bra, men nja...inget jag kommer att använda varje dag precis...

6 kommentarer:

  1. Super snyggt! I like greeen :)
    kram Anna

    SvaraRadera
  2. Det gröna glittriga Orlylacket var ju hur snyggt som helst... synd att man ska behöva använda sig av våld för att få bort det :-/

    SvaraRadera
  3. Wow! Vilka konstverk. Själv har jag supekorta naglar för mina är "mjuka", delar sig och blir inte snygga långa. Eller det vet jag inte för dom hinner aldrig bli låna innan dom gått sönder. Har du ngt bra tips för att få starka naglar?!

    SvaraRadera
  4. Japp, det har jag:

    Mavala Scientifique - en blå vätska som man penslar på omålade naglar. Det är så vatten och torkar in. Det stärker jättebra.

    Som underlack har jag alltid IsaDora Second nail - och det gör verkligen underverk!! Jag hade aldrig kunnat ha så långa naglar utan dessa 2.

    SvaraRadera
  5. så?? Det är SOM vatten, ska det stå! :-D

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset! Ska genast provas! :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!