torsdag 22 september 2011

Pulp fiction goes glittrigt!

När Pulp Fiction kom så älskade jag den från första stund. Jag gillar meningslöst våld, Tarantino och Uma Thurmans nagellack. Då lanserade Chanel en liknande färg, mörkt plommonrött. Föga anande jag då att jag faktiskt 17 år senare skulle äga ett Orly i färgen Naughty, exakt den färg Uma har på sig i filmen. 1994 var ju Sverige fortfarande DDR-Sverige och näthandel fanns knappt, Orly hade ingen hört talas om, och jag nöjde mig med att köpa Chanel-lacket på Mitti (Hansacompagniet) i Malmö....

Färgen i original, utan glitter.




På fingrarna har jag ovanpå Naughty även lagt ett lager "CG in the city" från China glaze. Inte för att det behövdes, Naughty är en underbar färg i sig, utanför att jag gjorde manikyren i soffan i kvällsljus, och ska man ha ett krämlack enbart, så ska det vara 100% fritt från dammkorn, märken osv... Det blir det inte om man kollar film med ena ögat, och målar med andra. Eller ja, tittar på handen som målar iaf ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!