onsdag 12 december 2012

China Glaze - Pure Joy

Det juligaste av julkollektionen skulle jag nog säga att PJ är. Rött glitter med lite kallt guldglitter. Jag får inte alls den där gula guldkänslan, och det är ju tur. Guld är inte alls min grej, jag föredrar silver.Glittret är tätpackat, och tre lager gör det opakt. Efter 2 lager Seche vite så är det fortfarande lite knöligt, men det gör inte så väldans mycket. Dock lite tipwear efter att ha sovit en natt, jag gissar att Seche vite är boven... Snyggt är det hursomhelst, och väldigt juligt! Inget jag skulle använda under resten av  året. Och idag passade det extra bra, då det varit Luciafirande i dotterns klass. 24 skönsjungade 7åringar, alldeles bedårande.

Betyg: 4/5

The polish with most Christmas feeling fom this years Christmas collection. Red and cold goldish glitter. 3 layers makes it opaque. Two layers of Seche vite is not enough to make it smooth, I think you would need at least another 2... I like it, but it´s not a polish i would wear during the rest of the year...

Rating: 4/5








4 kommentarer:

  1. Juligt så det förslår, verkligen! :D

    SvaraRadera
  2. Åh jag tycker det är helt underbart!

    SvaraRadera
  3. Snygg som 17 på dig! Men jag har svårt för rött glitter och guldglitter tillsammans när det bara är de två...

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!