torsdag 20 december 2012

Handräddare!

Vanligtvis så har jag inga nagelbandsproblem, de kryper inte ner över naglarna eller fransar sig eller så. För att vara på den säkra sidan, så kör jag förebyggande behandling, speciellt på vintern. Till nagelbanden kör jag Lushs Lemony flutter. Det må lukta lite Ajax citron, men jag har vant mig. Först tar jag en liten klutt och impregnerar nagelbandet en stund och sen gnuggar jag utav bara satan. Vintern är inte ens halvvägs, men än så länge så håller sig nagelbanden fina. Jag provar ofta lite olika handkrämer, men Neutrogenas handkräm är en av de bättre. Dryg och går snabbt in i händerna. Har du några favoriter?

Usually, I don´t have any cuticle problems, they do not crawl down over nails or fraying or so. To be on the safe side, so I run prevention, especially in winter. For cuticles I use Lushs Lemony flutter. It may smell like something you clean with, but I've gotten used to it. First, I take a small amount and impregnates the cuticle for a while and then rub it in. Winter is not even halfway, but so far it keeps cuticles fine. I often try some different hand creams, but Neutrogenas hand cream is one of the better ones. Do you have any favorites?







6 kommentarer:

  1. Lemony Flutter är min nagelbandsräddare också! Hade hur svårt som helst för lukten i början, men man vänjer sig och den är så bra att jag överser med skurmedelsdoften :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker Lemony Flutter är ok, men inget verkar kunna rädda mina nagelband såhär års... Som handkräm har jag börjat använda Ultra Repair Cream från First Aid Beauty. Dyr, men dryg och väldigt behaglig. Finns dock inte att få tag på i Sverige så jag har fått beställa från Amazon UK.

    SvaraRadera
  3. Jag klarar inte lukten av Lemony Flutter. Lanolinet får mig att tänka på slaktade får eller något annat obehagligt. Jag klarar lanolin bättre om man inte parfymerar den, som i Lansinoh. Sen är det lite i kllistrigaste laget för att använda mer än i akuta fall.

    SvaraRadera
  4. Den allra bästa handkrämen för mig är Weledas Havtornshandkräm (Sea Buckthorn). Den luktar apelsin och går snabbt in i huden. Annars är Mary Kays Satin Hands trestegs-set underbar, luktar vattenmelon :-) Kramkram!

    SvaraRadera
  5. Jag använder l'Occitanes handkräm. Det är den bästa jag någonsin haft och som florist har jag provat en hel del... ;)

    SvaraRadera
  6. Har hört mycket gott om Neutrogena, ska se om jag kan få tag i handkrämen.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!