onsdag 15 augusti 2012

Semester / Vacation

Så har naglarna och jag (och resten av familjen) varit på semester i Norrland. Mitt ute i the middle of nowhere, med grusväg, kossor, gamla Volvo-PV i diket.. landet på riktigt alltså! Det har ju inte ni märkt av, eftersom jag fixat en massa tidsinställda inlägg samt flitigt surfat på mobilen under tiden jag varit borta. Mina naglar är inte vana vid naturen, så när jag kom hem fick jag klippa ner dem rejält. Å andra sidan så har jag inga skador alls på dem nu, utan kan börja odla dem från scratch s a s. Här kommer lite bilder från Norrlandsäventyret, och längst ner en stackars bild på naglarna, som de såg ut under veckan som gick. I fyra dagar hade jag samma stackars Depend. Jag överlevde!

 My nails and I (and the rest of the family) were on holiday in the north of Sweden. In the middle of nowhere, with a dirt road, cows, old Volvo PV in the ditch .. it really is the countryside, for real! My nails are not accustomed to nature, so when I got home, I cut them down considerably. On the other hand, I have no injuries at all on them now, but can begin to grow them from scratch, so to speak. Here are some pictures from our northern adventure, and at the bottom of the blog post a pic of the nails, as they looked during last week. For four days I had the same poor Depend. I survived to tell about it!





My daughters cousin and a lot of cows!





Bild på katastrofen / Picture of the disaster.

8 kommentarer:

  1. Sådär såg min barndoms somrar ut i norraste norrland, tornedalen. Härligt!!

    Naglarna ser hur fina ut som helst. Trams. ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha, de där naglarna är ju inte katastrofnaglar! Du kanske är bortskämd med att lacka för ofta? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De skulle inte tåla luppgranskning, och det är den nivån jag vill ha på det, hehe ;-) men det var nog nyttig terapi att inte lacka om på 5 dagar!

      Radera
  3. Meh! Det ser ju inte alls ut som någon katastrof! :-)

    SvaraRadera
  4. Haha vad är problemet med naglarna? Det är ju inte ens tip wear?

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!