söndag 17 juni 2012

Gina Tricot - Silver white (en besvikelse tyvärr)



I flaskan syns silverskimret/microglittret tydligt, och jag hade verkligen hypat lacket inne i huvudet... På nageln däremot - skit också! Glittret syns inte, men känns som sand i lacket när man lackar. Det blir ojämnt men på nåt sätt så jämnar det ut sig ändå efterhand... Två lager täcker, och sand-känslan försvinner lite när det torkat. Silverglittret syns i princip inte alls, men det är ett snyggt vitt lack med fin finish. Hade jag inte vetat hur snyggt det såg ut i flaskan hade jag varit nöjd. Nu är jag mest skitsur.

Betyg med flaskvetenskap: 1/5
Betyg utan flaskvetenskap: 3/5

In the bottle, the silvershimmer/micro glitter shows distinctly, and in my head I already loved it. On the nail on the other hand - crap!! The glitter hardly shows, it just feels like sand. It get´s uneven, but seems to even out when it dries. Two coats is enough, and the feeling of sand goes away a little when it dries up. The silver glitter hardly shows at all, but it´s a nice white polish with a nice finish. If I didn´t know the look of it in the bottle I would have been pleased. Now I´m just pissed of (pardon my french).

When you how the bottle looks: 1/5
When you don´t know how the bottle looks: 3/5










2 kommentarer:

  1. Vad irriterande att glittret inte syns! Det ser ju okej ut ändå, men glittret hade livat upp det lite.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Det var glittret som gjorde att jag köpte det, vita lack har jag ju ändå!

      Radera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!