lördag 2 juni 2012

Sally Hansen - Black platinum - På egen risk!!

Jag har låtit detta stå ett bra tag, sen jag använde det senast. Nu kom jag på varför. Det är så jäkla kass! Det ska vara 3i1 (under, lack och över) men tja... här har jag tre lager och det är inte opakt för fem öre. Speciellt på ringfingret här ser ni hur nästan genomskinligt det är fortfarande. Dessutom torkar helveteslacket aldrig. Nä, köp det inte!! Det är rinnigt, vattnigt, torkar urkass och ger vnl, oavsett antal lager. Konstigt och synd, för andra SallyHansen är oftast toppen. Jag har ett annat från samma serie i ljus frostlila, ska testa det också... Det kan ju vara just denna färgen som är kass i serien, sånt har ju hänt förr. Jag är ändå sur. Jag gillar själva färgen...

Betyg 2/5 (bara för färgens skull, annars 1/5)

It´s been a while since I used this. Now I remember why. I hate it... like water, never dries, and gives you vnl, no matter how many coats. I have another one in the same series, I hope that one is better, and that it´s just this one that behaves badly ;-)

2/5 (just because I like the color, otherwise it would be 1)










4 kommentarer:

  1. Håller med dig, det ser ut som en tunn och skir formula... Trist, för på de första bildena där det ser mer opakt ut är det ju skitsnyggt!!! Men vem pallar måla 8 lager? Har du testat det som effektlack med ett svart opakt krämlack under????

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det har jag inte - men det är ju faktiskt all idé!

      Radera
  2. Opakt?? Vnl?? Invig oss oinsatta om dessa luringar tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Opakt = helt täckande
      VNL = visible nail line, alltså att man ser var nagelbädden slutar och "utväxten" börjar.

      Mona, du e gullig!

      Radera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!