torsdag 17 maj 2012

Pink Lemonade (IsaDora)

Nästa IsaDora-lack på tur var Pink Lemonade. Och ja, den känns verkligen som en Snapple-flaska i lackform. Eller som Bodyshops body butter. Jag la på 2 lager effektlack också, OPI´s "I juggle....men". Ett väldigt diskret effektlack med pyttelite glitter i rosa/blått. Syns knappt, om man inte tittar väldigt noga. Ganska meningslöst egentligen...
Jag vet inte om det var IsaDora eller OPI:et som orsakade det, men redan första dan så blev de liksom långa diagonala sprickor i lacken på nageln. Såna som syns om man trycker lite i sidled på nagel, om ni vet?

Inte så roligt, så det åkte av illa kvickt igen. Kanske att man ska ha det som det är tänkt... som ett rent cremelack. Här kommer bildbevis:






2 lager IsaDora Second nail, 2 lager lack, 2 lager OPI effektlack.


Här ser man de ytliga sprickorna i lacket. Inte särskilt snyggt, om man är perfektionist som jag....

2 kommentarer:

  1. Jag gillar kombinationen med I juggle...men! Synd bara att det blev sprickor i lacket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, såna där fula så om man börjar pilla, så kan man dra av lacket i stora sjok.

      Radera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!