lördag 20 oktober 2012

Danke-shiny red VS An affair in red square (OPI)

När jag fick hem Danke Shiny Red från German så tänkte jag direkt att jag sett den i en OPI-flaska förut. Det hade jag nästan. An affair in red square från Russian collection är väldigt nära. Det är ingen dupe, eftersom den är aningen kallare i tonen, men det är verkligen ingen större skillnad. En lacknörd ser det förstås, men vanliga människor märker den nog inte, haha.... De är lika fina, lika perfekta i formulan och 2 lager täcker. Och ja - jag är glad att jag har båda.

Betyg: 4/5

When I got Danke Shiny Red from German collection, I thought immediately that I had seen it in an OPI bottle before. I had almost. An affair in red square from Russian collection is very close. It's not a dupe, because it is slightly cooler in tone, but it's really not much difference. A polish nerd can see it, of course, but normal people prpbably wont see it, haha ​​.... They are just as nice, just as perfect in the formula, and two layers cover. And yes - I'm glad I have both.

Rating: 4/5







And now, take a look at the almost-dupes:
DSR   DSR           AAIRS AAIRS

               DSR                             DSR                                    AAIRS                          AAIRS

 AAIRS                                                DSR
 They look more like dupes on the nail, than in the bottles. 

9 kommentarer:

  1. Så läckert och klassiskt samtidigt. Såg ju DSR live på dig och det gav omedelbart habegär trots att jag har mängder med liknande röda lack.....var ska detta sluta? :)

    SvaraRadera
  2. Alltid kul m jämförelser som denna! Jag gillar varmare DSR ett snäpp bättre.

    SvaraRadera
  3. Haha jag ser ingen skillnad :)

    SvaraRadera
  4. Nog var de väldigt lika, en av flaskbilderna så såg det identiskt ut nästan, men ja nog ser man en liten skillnad på jämförelsebilderna men jag tror ju att INGEN skulle märka någon skillnad i vanliga världen utanför, typ "nämen, har du två nagellack på handen i olika nyanser?! vad festligt" ;D

    SvaraRadera
  5. Nej, de ser onekligen väldigt lika ut!

    SvaraRadera
  6. Shit... Jag hade inte en tanke på att de skulle vara så lika? Där ser man! Bra konsumentupplysning. Sen är et lite lustigt att jag älskar AAIRS men var mer ljummen till DSR. Snacka om humörstyrt. AAIRS är en av mina mest använda röda skimmerlack.

    SvaraRadera
  7. Det ser ju v'ldigt lika ut, men Danke-shiny Red är nog snäppet vassare enligt mig.

    SvaraRadera
  8. An Affair In Red Square är ju bäst. Tur att jag redan har den.

    SvaraRadera
  9. Nej, jag kanske får återkalla min lacknördsstatus för dessa såg jag ingen skillnad på.... =)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!