söndag 7 oktober 2012

Nail Art Sunday!

Så var det dags för nail art igen. Jag är så förkyld att jag vill gråta en skvätt, men samlar ihop mig och deltar i nail art sunday istället. Temat har som bekant Lela bestämt, och denna veckan blev det "fransk manikyr". Jag gillar inte ens fransk manikyr. 
Bygger man naglar och är ointresserad av nagellack så ser det såklart fint och fräscht ut, men det är inte min grej. Och absolut inte med andra färger eller. Det var ju fri tolkning, så jag använde mig av färgerna i franska flaggan istället. Det hallonröda lacket är Maybellines Colorama i färgen Wine Shimmer och prickarna är gjorda med Zoya Gaia (vitt) och Sally Hansen X-treme wear Blue it (blått).
Ingen jättespännande manikyr, det erkänner jag. Till mitt försvar vill jag då säga att jag är såååå förkyld att jag, medan lacket torkade, inte kunde snyta mig. Rena tortyren. Och då använder jag ändå Seche vite, så kan ni tänka er hur ofta jag måste snyta mig ;-)


 Nail art again. I've caught a cold that is so bad I almost want to cry, but instead I´m participating in nail art sunday instead. The theme has Lela decided, and this week is "French Manicure". I do not even like French manicure that much.
If you wear fake nails and are uninterested in nail polish, it looks nice  and fresh, but it's not my thing. And certainly not with other colors. It was free interpretation, so I used the colors of the French flag instead. The raspberry red polish is Maybelline Colorama in color Wine Shimmer and the dots are made with Zoya Gaia (white) and Sally Hansen X-treme Wear it Blue (blue).
No really exciting manicure, I admit. In my defense, I would say that I'm so sock I, while the polish dried, could not blow my nose. Pure torture - and I´m using Seche vite, you can imagine how often I have to blow my nose;-)






10 kommentarer:

  1. Haha, jag fattade inte vad du menade med franska flaggan...men det där är väl mer fransk manikyr än fransk manikyr är... Krya!

    SvaraRadera
  2. Jag kommer nog kopiera den där manikyren förresten. Very nice glömde jag skriva oxå!

    SvaraRadera
  3. Du är en listig prick du ;)Krya på dig från förkylningen!

    SvaraRadera
  4. Det tycker jag var en kul och innovativ tolkning av temat! Krya på dig darling!
    Jag gör mitt första bidrag till Nail Art Sunday idag! Kram

    SvaraRadera
  5. Klart smart! och snyggt blev det också.

    SvaraRadera
  6. Fri tolkning innebär ju att man får tolka det precis som vill och det gjorde du här. Precis som jag önskade:)

    SvaraRadera
  7. Haha! Fransk manikyr! Vilken lustikurre! Snyggt blev det ju också :D

    SvaraRadera
  8. Haha du är för go! Jag älskar ju dessutom pickar så detta va klockrent. :) Krya på dig!

    SvaraRadera
  9. Ahh det där var juh en smart tolkning, hade jag aldrig lyckats komma på xD

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!