tisdag 30 oktober 2012

Zoya - Daul

 Jag ber om ursäkt för dagens bilder. Men igår, när jag nog bilderna så var det inte dagsljus på hela dagen. Numera har jag kameran med mig till jobbet, för att kunna ta dagsljusbilder. Numera är det ju mörkt när man går hemifrån och mörkt när man kommer hem. Men som sagt, måndagen den 29 okt i Göteborg måste ha varit årets mörkaste dag.

Till lacket då: Daul är en mellanlila bas fullpackad med glassflecks (tror jag iaf att det är) i kallt guld, och jag tycker mig i vissa ljus även se lite grönt och gult. Jag är inte jätteimpad av lacket, det är finare i flaskan än på naglarna. På bilderna har jag tre lager, och jag skulle nog kunnat lägga på ett till för att få det helt opakt. Det torkar snabbt och formulan är ju som alltid med Zoya, perfekt. Nu tycker jag det är dags att Zoya släpper en "IN YOUR FACE!-kollektion... Med tanke på flaska, borste och formula så är det dags för en färg som matchar övrig perfektion.

Betyg 3/5

Sorry about the lousy pics. It hasn´t been daylight for a while - and no daylight make lousy pics... Oh well.. Daul is a purple base with cold glass flecks, and in some light I think I see green and yellow aswell.
The formula, brush and bottle is perfect - now it´s time for Zoya to release an IN YOUR FACE-collection... I think they have been a bit boring lately.

Rating: 3/5





2 kommentarer:

  1. Håller med en In your face skulle vara trevligt även om en del av lacken från nya julkollektionen känns riktigt trevliga.

    I alla fall så gillar jag Daul.

    SvaraRadera
  2. Fint men blygsamt. Kommer nog ändå att beställa det här när det är dags för en Zoya-beställning.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!