fredag 19 oktober 2012

Deborah Lippmann - Bad Romance

Svart jellybas, men ändå väldigt pigmenterad. Hex-glitter i lila, lite rödare i tonen än vad fotona visar. Formulan är precis som hos alla DL-lack alldeles fantastisk. 3 lager krävdes för att få de opakt, och även om  glittret är ganska stort, så flyter det på bra, tycker jag. Vill man ha det spegelblankt får man nog ha 2 lager SV, jag har bara ett på bilderna. Behöver jag säga att jag älskar det?

Betyg: 5/5


Black jelly, yet very pigmented. Hex glitter in purple, a little redder in tone than what the photos show. The formula is just like in all the DL polishes: just amazing. 3 coats were needed to get the opaque, and although the glitter is quite large, it´s smooth to apply, I think. If you want it to be totally even on the surface, maybe you need 2 layers of Seche vite, I have only one in the pics. Do I have to say that I love it?

Rating: 5/5











13 kommentarer:

  1. Ursnyggt - glitterlack från DL är min nya craving. Och det kommer ruinera mig.....
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det där var snyggt som attan på dig. :)

    SvaraRadera
  3. Bad Romance är så jäkla snyggt! Jag älskar det lacket.

    SvaraRadera
  4. Läckert!

    Vad betyder opakt? Förstår att det har med täckningen att göra, men ändå lite clueless. Dupe är lika med dublett, eller?

    /Inte hälften så nördig som er andra ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Opakt är helt täckade, alltså att man inte ser igenom lacket alls, och ffa inte var nagelutväxten utanför fingertoppen börkar.

      Dupe = kopia. Alltså 2 lack av olika märken som är exakt likadana till 100% för ögat. 2 lack kan vara extremt lika, men ser man aaaaningen skillnad så är det ändå inga dupes :-)

      /Totalnörden ;-)

      Radera
    2. Oki, som jag anade :-)

      Radera
  5. Åh vad fint detta är! Precis mina färger! Det hamnar på VILL HA listan! :)

    SvaraRadera
  6. Åh! Jag har fått såna horribla cravings efter Lippmanns glitter. Jag blir tokig! Vill ha men de är så löjligt dyra...

    SvaraRadera
  7. *Busvisslar lite här i soffan*

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!