torsdag 11 oktober 2012

Volvo - Vibrant Copper 704

Dags för Volvolack nr 2. Jag tänker lite på karameller, typ såna här. Jag gillar ju inte lack i varma bruna färger, detta är snyggare på en bil, än på mina naglar. Det är ändå roligt att äga det. Volvolack liksom. Lagom knäppt. Väntar på att BMW ska släppa lite lack, de har ju så mycket finare färger än Volvo. Jag har lite svårt att bedöma det som en vanligt lack, pga nördigheten...  

Betyg: 3/5

Time for Volvo polish No. 2. I think of caramell, kind like this. I don´t like in warm brown colors, this is the better looking on a car, than on my nails. It's still fun to own it. Volvo polish.! Occasionally weird.
I´m waiting for  BMW to release som polishes, they have betterlooking colors than Volvo. I'ts been a little hard to judge it as a normal polish, because of the nerdiness  ...

Rating: 3/5


                                              
                                                 Bild lånad från cchobby.se







18 kommentarer:

  1. Helt ok färg på naglarna gillar den däremot inte på bilarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade det inte varit ett Volvolack hade jag bytt bort det ;-)

      Radera
  2. Lite läskig färg men coolt ändå och då för att det är ett VOLVO lack. Åh, jag vill också ha Volvo lack! Och det måste ju vara ett sant tecken på nördighet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, japp - extrem nördighet...

      Radera
    2. Och idag har jag sett en Volvo i den färgen och det var inte snyggt på den heller ;)

      Radera
  3. Färgen är väl sådär... Kan inte påminna mig att jag sett särskilt många bilar i den nyansen heller, trots flittigt tittande ut genom kontorsfönstret ;) Så det kanske inte blev nån populär nyans på bilarna heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, den är verkligen inte så vanlig...

      Radera
  4. Nja, det är väl ingen höjdare på naglarna, tror det passar bättre på bilar.

    SvaraRadera
  5. Påminner lite om China Glaze Far Out, fast mindre fint ^^

    SvaraRadera
  6. Nej, det här var inte så snyggt. Färgen hade nog varit finare med krämfinish.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig. Hade det inte varit ett Volvolack hade det varit en solklar 1a.

      Radera
  7. Det ser verkligen ut som kola!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut. Jag hittade ingen bättre karamellbild på nätet... Jag tänker på såna där sidenmatta nougatkarameller man köper på marknad..

      Radera
  8. Volvo-lack? Det har jag aldrig hört talas om ens!! :D VAR har du hittat dem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fått dem i present av min man, men han har köpt dem i Volvoaffären på Hisingen, här i Göteborg. Ev går de att beställa på nätet...

      Radera
  9. Matchningen med karamellerna var nog det bästa med detta lacket, tyvärr... Jag vill isf ha lack från Kia för de har många coola färger på sina modeller:)

    SvaraRadera
  10. Inte min favofärg men jag tänkte nog mer på nougat än kola. Fast är ju kul att det är ett volvolack :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!