måndag 5 november 2012

Blå måndag med IsaDora Peacock

Blå måndag hos MrsData och idag hänger jag på. Detta lackade jag om med i Stockholm, inför vår Ålandskryssning. Vi skulle upp supertidigt (taxin kom 6,15!) och kvällen innan ville jag lacka om med ett lättlackat, lättkontrollerat och snabbtorkande lack (även om jag alltid använder Seche vite). Valet föll på detta. Peacock är ett blått skimmerlack, rakt av. Jag är inte så impad, och jag har inget spännande att tycka. Jag tyckte det såg så fint ut i flaskan, men på naglarna föll det platt. Det är snyggt, men inte speciellt eller unikt på nåt sätt. Nej, då har jag andra blå lack som är betydligt mer intressanta. 
Däremot så är IsaDora alltid pålitligt när det gäller formula, pensel (jag tillhör ju pro-gänget, när det häller IDs pensel, haha) och torktid. Vill man ha ett bra blått lack är detta helt ok, men jag har för många andra blå lack för att gå igång på detta.

Betyg: 3/5


Blue monday at Mrs Datas place. And today I´ll join! Peacock is an ordinary blue shimmer. I´m not that impressed. It´s nice, but not very unique. I have other blue ones that I like more. The formula, brush and drying time is great as always when it comes to  polish from IsaDora though.






6 kommentarer:

  1. Snyggt, absolut. Däremot är det här för mig ett sånt där lack som man tycker ser trevligt ut, men troligen inte kommer att köpa. För övrigt håller jag med dig om Isadoras formula och pensel. Jag gillar dom!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar verkligen den där blå färgen! Skitfin.

    SvaraRadera
  3. Fint, men håller med om att det kanske inte ser jätteunikt ut

    SvaraRadera
  4. Det är snyggt, men inte jätteunikt. Jag kommer inte att köpa det, har nog en tre-fyra liknande blå i min samling och då behöver jag inte ett till.

    SvaraRadera
  5. Snygg färg och ett kanonbra lack. Dock så är det lite nja när man haft det en stund.

    SvaraRadera
  6. Inte unikt, nej, men ändå väldans vackert! :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!