fredag 30 november 2012

Orly - Ignite

Ignite kom med höstkollektionen Fired up. I flaskan ser det ut som en vanligt rött krämlack, och det är ganska pigmenterat för att vara ett jelly. På bilderna har jag 3 lager. Det blir verkligen superblankt på egen hand, men jag har förstås Seche vite på. Däremot så upplevde jag att det blev märken i lacket efter bara nån dag. Vet inte om det är Seche vites fel, eller för att Ignite i sig är så extremt blankt att minsta lilla grej syns. 
Formulan är lite rinnig, men det funkar om man lägger tunna lager med så lite lack som möjligt på penseln. Torktid kan jag inte uttala mig om, slängde på Seche vite direkt.

Betyg: 3/5

Ignite belong to the fall collection Fired up. It looks like a cream polish, and it is quite pigmented for a jelly. Three layers makes it super shiny. The formula is a bit runny, but ok anyway. I guess it dries quickly, but I can´t tell for sure,  I put on Seche vite right after application.

Rating: 3/5











8 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen det här lacket. Det är en så härlig röd.

    SvaraRadera
  2. Älskar blanka lack men upplever ofta att de blir lite dassiga efter ett tag. Svårt att få glansen att hålla i sig. Snyggt så länge det håller iaf.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, det blev dassigt efter en dag. Nu lackar jag ju om nästan varje dag ändå, men iaf...

      Radera
  3. Vilken glans! Vackert!! :D
    Blir sugen på godis ;)

    SvaraRadera
  4. Nja inte riktigt min sorts röd, men dina naglar ser läckra ut som vanligt. :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!