söndag 11 november 2012

Nail Art Sunday - Andy!!

Lelacks Nail Art Sunday är här igen. Den här veckan är temat "pojkvän/partner" och på det området så har jag faktiskt en äkta man, sen den 4:e augusti kan jag titulera mig fru igen, efter ett uppehåll på sådär 3 år ;-) Funderade länge och väl på vad jag skulle göra för nail art. Ett tag tänkte jag låta honom välja lack till en marbling, men alla lack funkar ju inte och då och hålla på och välja om och ha sig... nej.

Andys intressen då? Ja, där finns garanterat nåt att hämta. Film, mat, klockor, jättestarka såser från lite udda affärer, knivar och jättekonstig musik. Kanske inte just i den ordningen. Från detta klurade jag ut att de starka såserna vann i min egen lilla associations-tävling. Inte så konstigt kanske, eftersom varje gång jag öppnar kylen ser det ut såhär. Visst är jag en förstående fru? Två fulla hyllor med starka grejer.


Så veckan nail art fick helt enkelt bli en liten chili :-) Jag passar också på att visa OPIs The spy who loved me från höstens Bondkollektion Skyfall. Ett knallrött lack med guldskimmer. Väldigt snyggt, men inte nytt och roligt. Vi har sett det förr. En 4 i betyg får det ändå bli. Det är himla vackert. Nailart-nageln har 2 lager OPI Alpine snow och sen en liten chilifrukt målad med China glaze Hey sailor (använde ett dotting tool), det gröna är IsaDora Go green och de svarta linjerna är målade med ett Depend nail art-lack. Ok, antar att ni vill se bilderna nu, så ok:


             
                  





 Lelacks Nail Art Sunday is here again. This week's theme is "boyfriend / partner" and in that area, I have actually a husband since the 4th of august.  Thinking long and hard about what I would do for nail art. For a while I thought, let him choose polishes for a marbling, but all polishes doesn´t work together... so no.

Andy's interests then? Yes, there is something to work from. Film, food, watches, giant strong sauces from odd shops, knives and really weird music. Maybe not exactly in that order. From this I figured out that the strong sauces won in my own little association contest. Not surprising perhaps, since every time I open the fridge I see this. Of course I am an understanding wife? Two full shelves of spicy stuff.


So this weeks nail art simply had to be a little chilli :-) I also show you OPIs The spy who loved me, from the autumn Bond Collection Skyfall. A bright red lacquer with gold shimmer. Very neat, but not new and fun. We've seen it before. Rating has to be a 4. It is amazingly beautiful. Nailart-nail has two layers OPI Alpine Snow and then a little chilli painted with China Glaze Hey sailor (used a dotting tool), the green is IsaDora Go green and the black lines are painted with a Depend nail art paint. 




12 kommentarer:

  1. Fyndigt och snyggt! Kan helt förstå såssamlingen - jag har en liknande själv :)

    SvaraRadera
  2. Oj vad mycket kul såser... tycker det var gulligt att ett litet paket batterier har lyckats tränga sig in bland alla burkar och såser också, det var det enda som fick plats ^^

    SvaraRadera
  3. Tycker det skulle vara kul om min käre make faktiskt intresserade sig för vad som fanns i kylskåpet i huvudtaget!

    Kul manikyr har du fixat till i alla fall och även om The Spy... inte är unik är den gudomligt fin.

    SvaraRadera
  4. Haha va jag skratta när jag såg kylskåpsdörren. Snygg chili oxå! Jag förstår precis.

    SvaraRadera
  5. Mmmm, spicy stuff! :D

    Chilin var snygg!

    SvaraRadera
  6. Det var ingen brist på såser där minsann! Förstår att valet av tema blev enkelt :D Snygg nail art och snyggt att det blev accentnagel av det hela. The soy who loved me känns lite chilisåsig nu när du la fram det så här! ;)

    SvaraRadera
  7. Vad fint det blev! Är riktigt imponerad av din chilifrukt. :-)

    SvaraRadera
  8. Jisses så mycket såser... Där hade maniska jag blivit galen för att jag inte hade fått till någon bra struktur;)
    Ser absolut kopplingen mellan starka såser och chilin:)

    SvaraRadera
  9. Väldigt fin nail art. Jag älskar The Spy Who Loved Me. Ett väldigt vackert lack.

    SvaraRadera
  10. Hah oj så mycket sås xD ja det var en "Stor" inspiration =P

    SvaraRadera
  11. Loke var fett impad av chilin och rusade genast iväg tioll mina lack bara för att konstatera att vi inte hade nåt vitt. Som om det hade hjälpt... :)

    Jättefint och kul inspiration!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!