lördag 10 november 2012

China Glaze - Pizzazz

 Glitterspya någon? Men en ganska snygg sådan får jag säga. Pizzazz kom med årets julkollektion, och eftersom jag har en flaska till på ingång, så kommer det bli en liten give away, så småningom innehållande både Pizzazz och lite annat smått och gott. Håll utkik!
Lacket är verkligen tätt packat med glitter, detta är 2 flödiga lager ovanpå svart. Mellanstora glitter i en massa färger, och magenta-och silverfärgat hexglitter. Inte så juligt kan man tycka, men kanske att det passar till en nyårsfest. Om ni tror att lacket äter överlack så är det helt rätt. Efter 2 flödiga lager Seche vite, så är det fortfarande inte helt slätt, men det gör mig inte så mycket. Lättapplicerat trots tjockt med glitter och torkar snabbt med Seche trots att det hela blir en ganska tjock historia.

Betyg: 4/5

Glitter vomit anyone? But kind of nice anyway. This polish is a part of this years christmas collection. I have another bottle on the way, there will be give away with this and some other goodies soon. Stay tuned!
Easy to apply and this is two coats. It takes a lot of Seche vite to get a smooth surface. 

Rating: 4/5








15 kommentarer:

  1. Glitterspyor kan vara väldigt trevliga om man är på rätt humör. Väntar på rätt humör för att testa Glitter all the way. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag också på ingång från den stora sambeställningen på Fejan.

      Radera
  2. Jag har aldrig testat glitterlack. En fråga: Finns det inte en risk för att det lacket lossnar lättare när det är så mycket glitter i? Eller är det bara att köra på med Seche Vite? Hur länge håller det? Coolt annars måste jag säga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Slår man i en nagel är det lättare att ett stort sjok med glitter och färg lossnar, syns lite på långfingret till höger. Hur länge det håller har jag ingen aning om, jag hade mitt i sådär 26 timmar ;-)

      Radera
  3. Nu blev jag ju sugen på att testa detta. Hur skojsigt som helst och jag älskar när det släpps glitterlack i julkollektioner. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Jag hade svart under, testa nån annan färg!

      Radera
  4. Ser helt klart spännande ut!

    SvaraRadera
  5. Håller med mrs data, att glitterspyor kan vara trevliga om man är på rätt humör. Dessutom tror jag att den kan vara trevlig till vissa jellymackor kanske :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det är nästan FÖR tätpackat för mackor?

      Radera
  6. Först kände jag att Pizzazz inte var något för mig men nu känner jag ett ha-begär :) Den kommer nog få slinka ner i nån varukorg nån gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såpass! Ja, det funkar ju efter jul också, så varför inte...

      Radera
  7. Jag kommer nog faktiskt att hoppa detta. Det känns som att jag har ett par liknande clownspyor sen tidigare och just nu är det så många andra lack som lockar. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen inte unikt, eller ja - att det är så tätpackat, det är väl det som talar för det då...

      Radera
  8. Loke impad, jag inte lika. Men det blir kul nån gång till nåt speciellt kanske. :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!