söndag 18 november 2012

Nail Art Sunday - Neon jelly sandwich

 Nail Art Sunday och jag ger er en jellymacka, med ytterst lite pålägg ;-) I botten American Apparel Neon Coral (helt missvisande namn, den är orange. Punkt). Därefter ett lager av OPIs Crown me already: microglitter och lite olika storlekar på hex-glitter i silver. NYX Hot orange hade jag lite förhoppningar om, men det var aningen blaskigt. Men lite lagom effekt blev det ändå. Såhär i efterhand kanske jag skulle lagt ett lager till, men jag är ändå jäkligt nöjd.
Det må vara november, men lite neon piggar upp. Vanligtvis så använder jag mestadels mörka vamplack på hösten, men jag tro banne mig att det ska bli ändring på det. När allt annat är grått, mörkt, fuktigt och novemvervidrigt, så kan man ju iaf pigga upp sig med lite färg!

Nail Art Sunday - And I give you a jelly sandwich, with a poor amount of jelly ;-) I thought that NYX Hot orange would be a bit more opaque, and maybe one more layer would make it perfect, but I´m still pleased with the result. It may be november, gray, foggy and dark - but some color on my nails will help me survive this horrible time of year.








                                           OPI Crown me already, AA Neon Coral, NYX Hot orange

13 kommentarer:

  1. Glittret ser ju guldfärgat ut på bilderna, vad lustigt! Är det den orangea basen som reflekteras i silverglittret och får det att se guldigt ut i stället kanske? En vacker manikyr är det i alla fall hur som helst. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äh, men nu är det jag som läser slarvigt ju. Såg att det var en orange jelly ovanpå, det förklarar ju saken. :-)

      Radera
  2. Riktigt vacker macka. Jag vill göra en likadan.

    SvaraRadera
  3. Snyggt men jag tror också att ett lager till på toppen hade gjort den mer mackig så att säga! Fast jag gillar kombinationen av neoniga mackor! Och sen tycker jag det är rätt att sätta lite färg på tillvaron i mörkret! Visst att man kan bli sugen på mörka, vampiga historier men lite färg måste man ju ha ibland ändå för att lätta upp! :)

    SvaraRadera
  4. Det blev jättesnyggt! :) den ser ändå lite höstig ut. Rebecka

    SvaraRadera
  5. Så fint! Höstigt men ändå piggt och härligt! Snyggt med silverglittret som ser ut som guld :)

    SvaraRadera
  6. Oerhört snyggt! Jag gillar det verkligen!

    SvaraRadera
  7. Ser ut som läskande apelsinskal:)

    SvaraRadera
  8. Fint! Jag blev i alla fall lite gladare och upp-piggad av denna mani. Tack! :)

    SvaraRadera
  9. Snyggt!! Blev toksugen på apelsin nu... ;)

    SvaraRadera
  10. Mmmm! Ser smaskigt ut! Och jag tänkte också "apelsin". Julapelsin!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!