fredag 9 november 2012

OPI - Skyfall

Igår var mamma och jag och såg Skyfall. Jag har alltid gillat Bondfilmerna, men på senare år har de varit mer standardiserad action helt utan Bondfeeling. Skyfall tycker jag däremot har hittat tillbaka till klassiskt Bond-tema, utan att kännas mossigt. Och Javier Bardem är ju underbar som skurk. Men vad är grejen med hans frisyrer? Måste han alltid ha fult hår i bra filmer? Minns ni No country for old men? I den kan ha filmhistoriens absolut fulaste frisyr nånsin, haha... Skyfall får en solklar femma :-) När Bond-bruttan med långa naglar dök upp så tänkte jag "Ha!! Där är hon på 4packen med mini-OPI" och jag försökte se om hon hade glitterlack på undersidan av nagelutväxten, men det var ju så mörkt i baren!
Lacket Skyfall är inte lika imponerande dock. Lite för tegelrött, lite för snällt och känslan av levrat gammalt blod är påtaglig. Formulan är det inget fel på dock. På bilderna har jag 2 lager, men ett till hade inte skadat.
Bondtemat drar upp betyget en smula...

Betyg: 3/5

Great movie, it felt like a classic Bond movie, instead of a main stream action like the latest Bond movies. And I love Javier Bardem as a bad guy. But what about his ugly hair? In the movie No country for old men, I think he had the worst hair in the history of all movies! :-D Besides the hair, I rate Skyfall 5/5!
The polish isn´t that impressive though. I don´t like the color that much, it looks like dry blood and bricks... The formula is great though, and the rating is sort of based on that it is a Bond polish ;-)

Rating: 3/5








11 kommentarer:

  1. Jag gillar den varma tegelröda nyansen. Denna hade jag absolut kunnat tänka mig. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skynda köp, de lär ta slut pga Bond-temat...

      Radera
  2. Javier är så jäkla bra på att spela skurk. Älskar No Country For Old Men och frisyren var ju halva grejen. :) Jag såg allt guldglittret under bondbruttans naglar men det var på gränsen.

    Lacket är jag osäker på. Ena stunden kan jag tänka mig det, andra stunden inte alls. Har iaf inte beställt det än och så kommer det nog att förbli.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur!! Riktigt bra! Bra och ful, eller snygg och halvbra (som i Vicky Christina Barcelona).
      Jag är impad av din iaktagelseförmåga, haha...

      Radera
  3. Jag ÄLSKADE Skyfall, så himmla bra och rolig :) Tyvärr känner jag inte samma kärlek för lacken :/ I vissa ljus ser det okej ut men i andra tycker jag det ser förfärligt ut :(

    SvaraRadera
  4. Jag älskar både färgen och filmen. Jag tycker färgen är väldigt snygg. Dessutom testade jag The Man With The Golden Gun över Skyfall och kombinationen är fantastisk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag föredrar ju alltid kalla färger, det är väl därför jag inte gillar det....

      Radera
  5. Jag tycker det ser strålande ut på dig! Måste ta mig iväg och se Skyfall jag med. :-)

    SvaraRadera
  6. Såg Skyfall på bio igår kväll. Såå bra Bondfilm! Jag gillar också att de flirtar med gamla Bondfilmerna igen och har lite mer genomtänkta karaktärer. Lacket däremot är nog det som jag är minst sugen på från kollektionen.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!