torsdag 15 november 2012

OPI - You only live twice

När jag packade upp detta så tänkte jag, faaaasen en dupe till till det HÄR gänget, men jag kunde andas ut när jag jämförde. YOLT är mörkare och mer hallonrött. Finishen är dock densamma, glassflecks - min favvo finish. Jag har aldrig förståt hajpen med holo. Visst, det är fint - men det kickar inte igång mig som ett perfekt glass fleck. Det är iofs inte detta, men väldigt fint ändå. Dock inga kommentarer på jobbet, så det är ju inte direkt unikt. När jag har nåt "ovanligt" på mig, så brukar folk alltid kommentera det. Och sen himlar de med ögonen "nytt lack idag igen?". Men de himlar på ett gulligt och medkännande sätt ;-) Jag har väldigt söta kollegor.
Lättlackat och det flyter på som det berömda smöret. Jag tog 3 lager bara för att. Det är dock bara mina egna små tvångshandlingar, normala människor nöjer sig med 2 lager. Torktiden är förmodligen snabb, som den brukar vara med OPI, men jag slängde på ett lager Seche vite i vanlig ordning.

Betyg: 4/5

At first, I thought this was another dupe to THESE, but no, thank god. This one is darker and more rasberry red. It´s the same finish though - glass fleck - my favorite finish of all. I dont get the holo hype. I mean, I like it - but my heart doesn´t jump. 
Here I have 3 layers, but 2 is enough. Great formula and probably drying time aswell. I wouldn´t know, ´cause I put on one coat of Seche vite.

Rating: 4/5









5 kommentarer:

  1. Även om det inte är unikt så älskar jag det här lacket och tycker det är väldigt vackert. En av mina favoriter bland rosa lack.

    SvaraRadera
  2. oooh va snyggt!
    Har fastnat bland rött och rosafärgade lack just nu! Trodde liksom inte det v min grej men ack va fel jag hade :) notd Danke-shiny Red <3

    SvaraRadera
  3. Så jäkla snyggt. Jag längtar och längtar efter mitt paket med Skyfall-lack. Öppnar brevlådan varenda dag med förhoppning om ett härligt nagellackspaket men än lyser det med sin frånvaro.

    SvaraRadera
  4. Kanske inte superunikt eller uppseendeväckande, men ooo så vackert!!
    Måste prova mitt snart!!
    Känner igen det där att man bara får kommentarer av kunder och kollegor när man har något uppseendeväckande lack... De ser liksom inte de andra... Iaf inte om man byter lack typ varje dag... ;)

    SvaraRadera
  5. Fint men inte så att jag behöver det. Glassfleck kan vara himla fint, det hålle rjag med om. Men holo... Mmm!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!