tisdag 11 september 2012

American Apparel - Light year

En bit in i September! Äntligen! Jag älskar hösten... Underbara färger, klar krispig luft och ett annat lugn än den stressiga sommaren! Nu börjar det märkas - mörkare morgnar, bara ett par plusgrader såhär dags....
När jag och mannen var i Stockholm för några veckor sen, så shoppade jag några A.A-lack. Detta är det andra från den högen, som jag testar. Under har jag ett silvrigt lack som jag glömt namnet på, från Color Club. Glittret är inte så tättpackat som jag skulle önska. Här har jag tre lager, och då har jag ändå fått jobba lite med glittret för att få det jämnt. Jag gillar det ändå, och det liknar inget annat glitterlack jag äger. Hex-glitter som verkligen är holografiska, varenda en. Enda nackdelen är att det är ett helvete att få bort. Även med foliemetoden tog det tid. Tror att jag satt inpackad i 20 minuter.... 

Betyg: 4/5

September!  I love the fall... Wonderful colors, clear crispy air! Middle of September, darker mornings, only a couple of degrees Celcius outside, this early in the morning!
When me and my husband were in Stockholm a couple of weeks ago, I shopped a few AA lacquers. This is the second from the pile, which I test. As a base I have a silvery coat that I forgot the name of, from Color Club. The glitter is not as densely packed as I would like. Here I have three layers, and then I still had to work a bit with glitter to make it even. I like it anyway, and it is unlike any other glitter polishes I own. Hex glitter that really is holographic, every single one. The only downside is that it is a small hell to remove. Even with the foil method, it took time. Think I was wrapped up in 20 minutes ....

Rating: 4/5












8 kommentarer:

  1. Vilket läckert lack! Det gillade jag skarpt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, och framförallt är det inte likt nåt annnat jag har!

      Radera
  2. Ser riktigt häftigt ut! :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det ser riktigt skoj ut! Det blev fint ovanpå silverlacket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju mer roligt, än klassiskt snyggt :-D

      Radera
  4. Läckert som attan men kan mycket väl tänka mig att det var ett litet helv*te att ta bort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju inget för nån med halvklena naglar från början kan jag ju säga...

      Radera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!