söndag 9 september 2012

Nail Art Sunday - purple and orange water marble

Söndag igen! Och nail art naturligtvis. Här är en riktigt riktigt lat marbling. Fyra dopp totalt. Tummarna varsin, och sen de andra fyra fingrarna fick dela på ett dopp. Då krävs det random mönster, och det känns ju lite jobbigt för ett kontrollfreak som mig, men jag överlevde det också. Några luftbubblor störde mitt öga, men det kamouflerade jag listigt med ett glitterlack från Orly. Vilket kan du se längst ner. För att vara en snabbmarbling så måste jag säga att den blev lyckad!


Sunday again! And nail art course. Here is a really really lazy marbling. Four dip in total. Thumbs one dip each, and then the other four fingers had to share one dip. This requires random pattern, and it feels a little hard for a control freak like me, but I survived it too. Some air bubbles disturbed my eye, but I cleverly camouflaged with a glitter polish from Orly. Which you can see at the bottom. To be a lazy fast marbling I must say that it was successful!






Orly Shine on crazy diamond,   OPI Planks a lot   H&M Beauty Bandit    China Glaze Papaya punch    SH Crushed

17 kommentarer:

  1. Jag har också svårt för olik mönster på naglarna, det är därför jag har börjat marblat. Ingen nagel blir ju den andra lik och det får mig att jobba med mitt kontrollproblem.. =)

    Nog med dravel, fint var det iaf.. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Detta är nog det mest random jag haft, och det kliar lite... åker nog av ikväll, haha...

      Radera
  2. Läckert! Rena rama hippie-naglarna!

    SvaraRadera
  3. Vilken oväntad färgkombination! Känns lite som "det här tyckte jag inte om..eller, vänta? gjorde jag det?" och kollar fler varv på bilderna. Jag har nu bestämt mig, gillar färgerna men kanske inte glittret lika mycket, kanske för att de tar för mycket uppmärksamhet från marblingsmönstret som jag vill studera noggrant bara för att jag tycker om marblings :) Och jag tycker inte det gör något med snabbmarblings, de kan vara fina de också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glittret är endast med som kamouflage, haha... 4 naglar per dopp var nog egentligen i mesta laget. Luftbubblorna blev för många, för att det skulle vara acceptabelt utan glitter ;-)

      Radera
  4. Jag tycker det kan vara ganska mysigt med olika mönster på naglarna. Sen gillade jag att du döljde bubblorna med glitter. Smart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mysigt? hihi.... ja, smart och lat :-D

      Radera
  5. Häftig färgkombo. Jag vågar inte ens doppa två fingrar samtidigt... men det kanske bara är att öva, och våga. :P

    SvaraRadera
  6. Häftigt! Är så impad av dina marblings. Mina blir så fula att jag inte vill visa dem för någon :) Har försökt ett par gånger men jag får inte till det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att öva lite till, snart får du in snitsen!

      Radera
  7. Färgkombon imponerade inte på mig men fyra fingrar per dopp däremot imponerar:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, ja - egentligen kanske man ska se det som ett experiment och inte som en marbling. Jag har doppat 3 som mest, tidigare!

      Radera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!