onsdag 26 september 2012

Revlon - Colada Fizz

På egen hand är inte Colada Fizz så spännande. Mjölkig blå som inte gör nån glad. Ovanpå ett mörk lack (i detta fall, det nästan svartlila CG Midnight ride) händer det saker. Isblå flecks som glittrar snyggt i solen (den sken inte nåt vidare när jag skulle fota, dock). Dessutom ska det dofta Piña Colada antar jag, och tja... nog luktar det lite artificell godisdoft... men inget som man blir överlycklig av. Jag gillar det som effektlack, och kommer säkert att använda det över mellanblå lack nästa gång, det tror jag också kan bli fint. 

Betyg: 3/5

On its own, Colada Fizz isn´t that exciting. Milky blue that doesn´t make anyone happy. On top of a dark polish (in this case, black-ish purple CG Midnight ride) things happen. Ice blue flecks that sparkles nicely in the sun (the sun dind´t shine when I was about to take the pics though). In addition, it´s supposed to smell like Piña Colada I suppose, and, well ... probably smells a little artificial candy scent ... but nothing that you can´t live without. I like it as an effect lacquer, and will certainly use it over medium blue polish next time. I think that will look great, aswell.

Rating: 3/5







5 kommentarer:

  1. Riktigt snygga små flecks där! Men doftsatta lack är ju ett riktigt otyg :/

    SvaraRadera
  2. Som layering var den lite kul faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Jag har gett din blogg en award på min blogg. :) Grejen blir att svara på några nagelrelaterade frågor. Känns det inte som din grej/du inte har tid så är det bara att hoppa över. :)

    Fint lack men håller med om doftsättningen, varför ska de envisas med artificiell doft? Å andra sidan hade jag en råsa sak som doftade körsbär (som körsbärsgodis) som jag tyckte om när jag var 12, kanske är åldersrelaterat?

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!