torsdag 13 september 2012

China Glaze - Unpredictable

Då tar vi oss an ännu ett lack från China Glaze Luster Chrome collection. De jag provat hittills har ju antingen varit stora besvikelser, eller snygg  kopia... men nu börjar det likna nåt! Detta är riktigt snyggt och går från grön till turkosblått. En kollega som nyss varit i Canada kommenterade lacket och berättade att hon köpt nåt liknande i på sin semester. Först gissade jag på Peridot, och sen på OPIs Just spotted the lizard och det var rätt - och ja, mina kära kollega har ju rätt, detta ligger inte så väldigt långt ifrån Peridot-dupesen.... Jag skulle nog säga att man absolut inte behöver båda. Skulle jag välja, så väljer jag nog faktiskt detta, då det inte drar så mycket åt guld.
Tre lager glider på som smör, och torkar supersnabbt. Jag gissar att detta kommer att bli min favorit ur kollektionen!

Betyg 5/5


Then it´s time to try another polish from China Glaze Luster Chrome collection. Those I´ve tried so far has either been major disappointments, or a beautiful dupe... but this is more like it! This is really neat and goes from green to turquoise blue. A colleague who had just been to Canada commented my polish and told me that she bought something similar in on her vacation. At first I guessed at Peridot, and then on OPIs Just spotted the lizard and it was right - and yes, my dear colleague is right, this is not so very far from the Peridot-dupes .... I would say that you certainly do not need both. If I have to chose, I pick this one, since it´s not that goldish...
Three layers slide on like butter, and dries super fast. I guess this will be my favorite from the collection!

Rating 5/5











4 kommentarer:

  1. Du har verkligen fått fram det duokroma i bilderna - läcker skiftning från ljusgrön till turkos. T o m så jag som inte är mycket för grönt blir sugen ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Min favorit från Bohemian Lustre Chrome!

    SvaraRadera
  3. Först var Deviantly Daring min favorit ur kollektionen, men Unpredictable har faktiskt gått förbi nu! Den är så jäkla snygg!

    SvaraRadera
  4. Det här var riktigt läckert! Och du, jag håller faktiskt med dig. Får jag välja så väljer jag också detta! Kallare och coolare på något vis! ^^

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!