fredag 7 september 2012

Holo-fredag! Nfu-Oh 63

Ack så vackert, men fruktansvärt att måla med. Drar man penseln mer än en gång på samma ställe, så drar man man sig allt lack och det bildas kala fläckar. Detta är nog det första lack ever, som jag har behövt städa efter. Eller ja, nu blev det inte så eftersom det aldrig torkade. Jag hade IsaDora Second nail som underlack, och de var inte alls kompatibla. Aqua fix har jag ingen kvar, sen jag slängde ut MUS´s. Bortser vi från detta, så är lacket jättesnyggt, med linjärna regnbågar, som syns bra även i badrumsljus. Så ok, ska jag bedöma formula, så blir det inget betyg alls, eftersom jag aldrig kunde se slutresultatet... Jag får göra ett nytt försök en annan gång, med annat underlack, eller kanske inget underlack alls? Någon?

Betyg: 4/5

Oh so beautiful, but terrible to paint with. If you put the brush more than once in the same place, the brush remove all polish, and create lots of bald spots. This is probably the first mani ever, which I have had to clean up after. Well..., now that was not the case because it never dried. I had IsaDora Second nail as base coat, and they were not at all compatible. Aqua fix, I have no one left, since I threw out MUS's. If we ignore this, then polish very nice, with visible rainbows, that you can see even in the bathroom light. So ok, If I would try to evaluate formula,  there will be no review at all, because I could never see the end result ... I will try again another time, with different base coat, or maybe no base coat at all? Anyone?

Rating: 4/5








18 kommentarer:

  1. Helt underbar holoeffekt! När jag målade med mitt Nfu Oh holo första gången tänkte jag skicka ut det genom fönstret. Helt hopplöst att måla med. Har fått tips att lägga t.ex Seche Vite som underlack för att få en glansig yta som är lättare att måla på. Själv köpte jag Nfu Oh:s Aqua Base som är till för holos och nedrans vilken skillnad! Helt suveränt och värt pengarna om man målar mycket med holosar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska prova med Seche vite! Detta är det enda holot som inte funkat ok, så Aqua base blir det nog inte ;-)

      Radera
  2. Vad frustrerande när resultatet blir pannkaka. Lacket är ju otroligt fint i vilket fall. Hoppas det går bättre nästa gång. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, skit också! ;-) Men jag ska försöka fler gånger!

      Radera
  3. Flaskan är ju helt fantastisk ... Jag dreglar lite här :)

    SvaraRadera
  4. Himla tråkigt att det skulle jäklas för dig, det här hade jag i varje fall velat bära lääänge. Ser väldigt fint ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, utseendet är det inget fel på....

      Radera
  5. Regnbågarna är fina men jag väljer alltid andra lack än Nfu Oh när jag är sugen på holo för de är inte roliga att måla med.

    SvaraRadera
  6. Synd på formulan, för resultatet är ju magiskt snyggt!

    SvaraRadera
  7. Jag tycker inte NfuOh är så hemska, men det är nog pga Aqua Base. Köp!
    Annars har även jag hört att man kan ha topplack (alltså först bas, sen topp, sen holo!)
    Så prova med Seche Vite eller liknande, bara det blir en jämn och blank yta! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta är mitt första, och det blir nog inte fler.. Jag är ju ingen holonörd ;-)

      Radera
  8. Det där med topplack ska jag testa... Annars får jag försöka köpa mig ett aqua base för jag kämpade med ett NfuOh holo idag jag också och fy sjutton! Synd för de är ju så vackra... =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det känns som att det är sista halmstråt :-p

      Radera
  9. Den ser riktigt fin ut på dig!

    SvaraRadera
  10. Alltså lacket ser verkligen magiskt ut (som någon ovan uttryckte det)!!! Synd att det var en så omagisk formula... Testar du igen så vill jag iaf gärna läsa om det hjälpte med något annat baslack! :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!