måndag 3 september 2012

China Glaze - Rare & Radient

Rare? Jag gissar att China Glaze försöker sig på ironi, för rare? Inte direkt va?
Antingen kan man bedöma detta lacket, helt neutralt, som att man aldrig sett det förut, eller som en dupe till Peridot som funnit ganska länge vid detta laget. Man borde ju naturligtvis bedöma det som "nytt" men... Sorry, men jag klarar det inte....Jag kan inte tänka på annat, att det är så himla tråkigt, att ett så stort märke som CG inte kan hitta på nåt eget, utan kör ännu en dupe till Peridot.... Varför, liksom? Dock ska de ha credit, för denna dupe är bättre pigmenterad än vad OPI´s Just spotted the lizard är... På bilderna har jag 3 lager, och formulan är riktigt bra. 

Betyg, om detta var det enda lacket i sitt slag: 5/5
Betyg, med vetskapen om att det finns minst en handfull dupes: 1/5



Rare? I guess China Glaze trying on irony, I mean rare? Not so much....
Either you can assess this polish, completely neutral, like you've never seen it before or look at it as the Peridot dupe it actually is... Sorry, but I can not do it ... I can not think of anything else, it´s so sad that such a big brand that CG can´t come up with something new, without running another dupe to Peridot .... Why? However, they shall have credit for this dupe is more pigmented than OPI's Just spotted the lizard is ... In the pictures I have 3 layers, and the formula is really good.

Rating, if this was the only polish of its kind: 5/5
Starting with the knowledge that there are at least a handful of dupes: 1/5











10 kommentarer:

  1. Det går ju inte att säga något annat än att det är fint, men jag är ju precis som du less på alla Peridot-kopior.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tyvärr! För lacket ÄR ju fint!

      Radera
  2. Jag håller helt med dig i din bedömning och jag har skrivit det på andra bloggar också. Lacket är vackert, precis som alla andra dupes. Men jag hävdar fortfarande att CG kunde lagt krutet på att komma upp med något eget exklusivt istället. Trots detta kommer jag framöver att visa det på min blogg också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, jag har verkligen kluvna känslor inför det ;-)

      Radera
  3. Jag tycker inte det gör något att det är duper, har ju inte peridot och tänker inte skaffa heller. Och fint är det ju.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte Peridot heller, helt enkelt för att Chanels lack inte är särskilt bra kvalitet till det priset... men just härmandet! Ahhh.... jag hatar det ;-)

      Radera
  4. Tycker ni är lite väl hårda mot stackars CG och R&R;) Dupe eller inte dupe, lacket är vackert så det förslår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker du? Hård men rättvis, höhö ;-)

      Radera
  5. Fast jag tycker nog att det här är finare än Peridot ... Tycker Peridot blev så randigt (men det kanske var mitt fel??). Sjukt snygg färg, och jag förstår varför alla märken gör dupes ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är de inte identiska? Det verkar så när jag sett jämförelser...
      Ja "härmning är bästa beröm" eller hur man nu säger på svenska..

      Radera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!