lördag 8 september 2012

KleanColor - Metallic yellow

Yellow? Nä, det skulle jag inte vilja påstå. Smutsguldig med fult icke-metallic skimmer. Detta var verkligen inte min kopp te. Förhoppningsvis kan jag använda den i nån tjusig höstig gradient ihop med rött och orange. Eller kanske inte ;-) hoppet om ett användningsområde, lever hur som helst vidare. Tills denna eventuella gradient ska testas, så förpassas detta gräsliga lack till hyllan, och där får det stå. Urk. Nåt enda litet postivt? Formulan är toppen och 2 lager täcker perfekt och torkar finfint med Seche vite.

Betyg: 1/5


Yellow? Nah, I would´nt say. Dirty goldish with ugly non-metallic shimmer. This really was not my cup of tea. Hopefully I can use it in a fall-inspired gradient together with red and orange. Or maybe not;-) hope of a use, lives on, anyway. Until this potential gradient will be tested, this ugly polish will have a permanent place on the shelf. Something nice about the polish? The formula is great and two layers makes it perfect and dries just fine with Seche vite.

Rating: 1/5







10 kommentarer:

  1. Nja färgen var ju inte så man smällde av. Tänkte just skriva att tur för mig så var detta den enda jag inte köpte av metallic-kleanolor, jag hade fel. I lådan hittade jag denna, otestad. Så det var ju kul att se swatch på den så klart. Men jag tänker såhär, gradients? Om man har denna först, sen lägger man något eldigt orange som typ orly-flicker och sen på allra tippen någon skimmrande röd och vips har man höstlöv på naglarna! :D Kanske ;)

    SvaraRadera
  2. Så hemskt är det väl inte? Okej, inte så metalliskt och inte gult utan mer guld, men helt okej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du vet... guld och jag är inte kompisar, alls ;-)

      Radera
  3. Den där gradienten vill jag se.. nu blev jag nyfiken, låter ju jättefint

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jag också!! Så den får bli ett nail art sunday-bidrag framöver!

      Radera
  4. Jag vill också se den i en snygg gradient!

    Och jag håller med Sminkan om att den inte alls var så hemsk. Lite vilseledande namn kanske, och en besvikelse om man jämför den med de övriga Metallic-lacken från Kleancolor, men jag tycker ändå att den ser fin ut. :)

    SvaraRadera
  5. Berätta din hemlighet, hur du alltid har så långa fina naglar!) =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm oj!! Tack! :-)
      Bra gener tror jag! Jag är inte särskilt snäll mot dem. De grejer jag använder är Depends blå remover, vanlig fil från Kicks, Mavala Scientifique nagelstärkare (dock inte så ofta) och IsaDora second nail som underlack. Inga nagelbandskrämer/peeling eller annat grejs, bara en vanlig Niveahandkräm. Samt att jag ALLTID har nagellack, går aldrig någonsin utan, och har inte gjort så länge jag kan minnas...

      Radera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!