lördag 22 september 2012

Gina Tricot - Great love (+ en dupe)

Jag gillar Ginas lack, och detta är inte ett undantag. Rött pinuppigt cremelack som täcker perfekt på två lager. Jag gillade det så mycket så jag tänkte att jag borde redan ha ett sånt. Och det hade jag! I form av Hey Sailor från China Glaze. Nederst i inlägget ser ni jämförelsen. 
Great love är det perfekta röda lacket. Två lager täcker och flyter på perfekt. Jag använde Seche vite på rutin, men lacket torkade snabbt och blev högblankt på egen hand, innan jag hann lägga på Seche. Spring å köp, om du inte redan äger Hey sailor. Och passa på och köp några andra Gina-lack när du ändå håller på, 3 för 99:- är verkligen billigt, för denna superkvalitet.

Betyg: 5/5



I like Ginas polish, and this is not an exception. Red pin up-ish creme that covers perfectly in two coats. I liked it so much, I thought I probably had a dupe and yes I was! In the form of Hey Sailor from China Glaze. At the bottom of the post you can see the comparison.
Great love is the perfect red lacquer. Two layers makes it opaque and it´s perfect smooth formula. I used Seche vite out of habit, but the polish dried quickly and was glossy on its own, before I could put on Seche. Buy it, if you do not already own Hey sailor. And take the opportunity to buy some other Gina polishes while you're at it, 3 for 99: - is really cheap for this super quality.

Rating: 5/5







Här har jag lagt på China Glaze Hey Sailor på ring-och lillfinger. Samma finish, samma formula - ja, samma lack. Och jag älskar dem båda! On the pic below I have CG Hey Sailor on my ringfinger and pinky. Same finish, same formula... Same polish! And I love them both!



8 kommentarer:

  1. Jag älskar Hey Sailor så jag nöjer mig nog med det. Men visst är det galet snyggt med pinuppigt rött!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, en av mina absoluta favvos. Men man klarar sig absolut med bara HS!

      Radera
  2. Men, då är det ju bara för mig att kila in på Gina istället för att beställa ett CG! Jag har varit jättesugen på HeY sailor.

    SvaraRadera
  3. Hey Sailor är ett av mina favoritröda, kanske favoriten i krämformula. Ginas lack ser himla likt ut och då är det snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jag såg ingen skillnad alls faktiskt, inte i nåt ljus!

      Radera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!