måndag 17 september 2012

H&M - Fantasy Ocean

Jag ska inte älta om H&Ms ambivalens när det gäller flaskdesign.. kan bara konstatera att detta är ett riktigt bottennapp när det gäller kork. Den känns som att hålla i en Duplo-kloss, och det är ingen fördel! Lacket i sig är det inte mycket att orda om egentligen. Det är en blek kopia av Lady Luck. Inte lika duokromatisk, och lite tråkigare finish. Det är snyggt, och visste man inte att Lady Luck fanns, så skulle det kanske få högre betyg. På bilderna har jag 3 lager. Formulan är helt ok, och penseln i sig också.. men korken? Korken?? Var de fulla på designavdelningen den dag korken föddes?

Betyg: 3/5


I will not dwell on H & M's ambivalence when it comes to bottle design .. I can only conclude that this is a real low... It feels like holding a Duplo brick, and that is not a positive thing! The polish itself is not much to talk about really. It is a pale copy of Lady Luck. Not as duo chromatic, and a little duller finish. It's neat, and if I didn´t know about Lady Luck it might would have got a better rating. In the pictures I have 3 layers. The formula is quite ok, and the brush itself too ..  But were they drunk at the design department on the day the cap was born?

Rating: 3/5











15 kommentarer:

  1. Jag är ju så svag för sånna nyanser så jag tycker det är jättevackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är fint :-) Men jag älskar LadyLuck på ett helt annat sätt!

      Radera
  2. Helt ok, men det slår inte Lady Luck på långa vägar!

    SvaraRadera
  3. Det är vackert men...det är inget ett Lady Luck! :)

    SvaraRadera
  4. Har det blå från samma linje. Korken var jobbig att hålla i ja. Den blå färgen föll mig inte riktigt i smaken dessvärre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte alla tre samtidigt, gillar färgerna bättre än korkarna iaf :-D

      Radera
  5. Jag blir riktigt irriterad på alla HM's trettielva flaskvarianter. Inne på mitt HM i stan fanns det iaf 6 olika i dag. Jag ser inte vad det ger? Vissa ser ju ut som nyansskillnader mellan sig men olika flaskor och olika mängd innhåll. Förutom lady luck så har de ytterligare en flasksort med grönt i som heter atlantic som nästan verkas se ut som detta flaskvis förutom att detta är blekare. *sur*
    Men blir lite sugen på att köpa detta iaf (om den finns kvar), det var väldigt fint på dina bilder. :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är ju inte konsekventa precis ;-)

      Vet inte om det finns kvar, inte varit på HM på ett tag... kanske i en annan flaskdesign, haha ;-)

      Radera
  6. Jag diggar inte heller korken, men lacket är så fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur jag inte är ensam om mina dubbla känslor, hihi...

      Radera
  7. Jag tycker det ser jättefint ut! Lady Luck är väl snäppet vassare, men jag tycker inte alls att det här var dumt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jättefint... men LL spökar i bakgrunden, och stör min bedömning ;-)

      Radera
  8. Jag som verkar ha missat någonting stort med denna Lady Luck (måste förresten googlas genast) tyckte att denna var fruktansvärt vacker! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, googla! Den är fantastisk. Jag har förresten bilder här på bloggen också.

      Radera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!