söndag 23 september 2012

Nail Art Sunday!

Idag blir det en väldigt enkel (eller lat, om man vill vara extra ärlig) nail art. Silvertejp rätt upp och ner! Men ganska snyggt ändå, måste jag säga :-)
Lacket jag använde idag är Viva la diva, med det ospännande namnet 122. Ingår inte det i kurs 1 A när man börjar på ett nagellacksföretag att "namnge alla lack, ibland kan bara namnet sälja lacket osett, till riktiga nagelnördar"? Nåja, trots avsaknad av namn, så är 122 ett snyggt mörkturkost lack, teal om man så vill. 3 lager täckte bra, och formulan är det inget fel på. Dock så torkar det långsamt, så Seche vite är ett måste. Jag gillar färgen, den är klädsam och lagom höst-aktig. Inte så att den blåser mig av stolen, men snygg!

Betyg: 3,5/5


Today it's a very simple (or lazy, if you want to be extra honest) nail art. Silver nail art tape, but still pretty neat, I must say :-)
The polish I used today, is Viva la Diva, with the unexciting name 122. Isn´t it included in course 1 A when you start working at a polish company to "give all polishes names, sometimes just the name sell polish unseen, the real nail nerds"? Well, despite the absence of a name, so 122 is a stylish dark turquoise paint, teal, if you want to. 3 layers makes it opaque, and the formula is ok. However, as it dries slowly, Seche vite is a must. I like the color, it is wearable and comfortably fall-ish. Not that its mind blowing, but stylish!

Rating: 3.5 / 5







8 kommentarer:

  1. Inte så dum färg men inte så jag får lust att köpa den, har redan färgen känns det som. Har inte ens hunnit testa min tejp än och det kanske man borde :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, färgen är inte så unik. Ändå hade jag ingen liknande!

      Radera
  2. Tyckte det blev effektfullt även om det inte var så avancerat. Bevis på att det inte behöver vara det för att det ska bli snyggt alla gånger:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev absolut snyggare, än arbetsinsatsen s a s ;-)

      Radera
  3. Just vad gäller nail art är nog det enkla alltid det snyggaste. Mycket fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är inte så mycket för en massa mönster och stenar och jox. Inte på mig själv iaf... Tejp gillade jag, tur jag har fler färger att testa!

      Radera
  4. Silvertejp är bra grejer! Jag tycker det här blev väldigt fint. Stilrent och enkelt. Snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Silvertejp är the shit, oavsett format ;-)

      Radera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!