onsdag 19 september 2012

Max Factor - Fantasy fire

Först av allt - varning för bildspam! Detta kan vara ett av de absolut snyggaste lack jag äger. Tyvärr säljs det inte i Sverige, så jag måste undra: VAD tänker inköparna på MaxFactor, om man inte tar in ett sånt här lack på svenska marknaden.Tjänstefel skulle jag kalla det! 
Jag är med i en alldeles fantastisk lackbytargrupp på Facebook, som har utvecklats till ett litet forum för allehanda nagelrelaterade spörsmål, och det är via detta forum och en alldeles förtjusade Mathilda som jag kunnat lägga vantarna på ett Fantasy Fire. En liten omgång privatimport kan man säga. Lacket talar för sig själv. 2 tunna lager, ovanpå en svart creme. Gissa om jag blev förvånad över skiftningarna! Inget lila/blått alls. Nästa gång ska jag testa ovanpå mellanblått eller mellanlila. Det kommer garanterat att bli lika magiskt snyggt.

Betyg: 5/5


First of all - warning for picture spam! This may be one of the absolutely most beautiful polishes I own. Unfortunately it is not sold in Sweden, so I have to wonder: WHAT do the people at MaxFactor think about, when the didn´t release it in Sweden? Nothing, I would say... Big mistake!
I'm in a really great polish swap group on Facebook, which has developed into a small forum for all sorts of nail-related issues, and it is through this forum and lovely Mathilda, that I have been able to get my  hands on a Fantasy Fire. A small round of private import you could say. The polish speaks for itself. Two thin layers on top of a black creme. Guess if I was surprised! No purple / blue at all. Next time I'll try it on top on some royal blue or purple. I´m sure it will be magic aswell!

Rating: 5/5











32 kommentarer:

  1. Men hjälp va snyggt!!!!
    Säljs det ff ( inte i swe det fattar jag ;)) i London kanske.......

    SvaraRadera
  2. Mathilda är bäst! Jag längtar efter att använda mitt. Galet fint :)

    SvaraRadera
  3. Men Linda, kan du verkligen jobba med så där snygga naglar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, japp! Inga problem... nu plinkar jag mest på datorn hela dagarna, så jag är ju ingen grovarbetare direkt, men ändå ;-)

      Radera
  4. Så snyggt! Men jag kom på nu att jag har ett väldigt likt lack hemma, ett gammalt från Oriflame. Måste testa det igen och jämföra lite :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å spännande! :-) Oriflame har jag ingen koll på alls, varken när det gäller lack eller annat.

      Radera
  5. Roligt att det blev så annorlunda mot i flaskan

    SvaraRadera
  6. Det är så jäkla fint, och jag fattar inte heller hur företag bestämmer sig för att vissa saker bara ska säljas i vissa länder. Galet irriterande. Så pass irriterande att jag skrev världens längsta kommentar, men den blev lite väl arg till slut, så jag slutar här istället. ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är OK att den är arg, jag är lika arg! ;-)

      Radera
  7. Åhh va snyggt! Ser fram emot att se en swatch över mellanblått också. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Have faith sista´... det kommer. Sen.

      Radera
  8. Galet snyggt och helt nuts att det inte säljs i Sverige. Jag har det hemma efter att jag klickat hem det på ebay så jag funderar på att lacka med det väldigt snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det, roligt att se vilket lack du väljer att ha under...

      Radera
  9. Glömde skriva att bilderna är helt fantastiska.

    SvaraRadera
  10. Ja, det är snyggt. Jag fixade två flaskor direkt när det släpptes för jag var rädd att bli utan. Tror jag använt det en enda gång, vilket är dumt, men det är ju så många liknande effektlack i lådorna så jag har liksom inte hunnit. Den här är dock bland de bättre av de olika varianterna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är supernöjd att jag fick tag på ett :-) Har dessutom inte så många effektlack, förutom de jag vann hos Cactus.

      Radera
  11. Skitkul!! Älskar detta! Överförtjust i det blåaktiga, men jättekäckt med detta grönröda! Hade aldrig tänkt att det skulle bli så över svart! Fräckt!

    SvaraRadera
  12. Magiskt! Vill ha!!!

    Fast jag hade nog blivit väldigt besviken om jag köpt det och det blivit så annorlunda på naglarna än i flaskan .. vad dum man är ibland :)

    SvaraRadera
  13. Oj det såg inte alls ut som jag hade förväntat mig! Men det var riktigt läckert:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog det med udda lack jag har, med tanke på den otippade effekten...

      Radera
  14. Dör snygghetsdöden, om det finns en sådan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där uttrycket känner jag på mig att jag kommer att använda i framtiden!

      Radera
  15. Jättesnyggt! En novis måste bara fråga, vad är svart creme?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sver krämlack, i detta fall har jag China glaze Liquid leather.

      Radera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!