lördag 15 september 2012

Deborah Lippmann - Ruby Red Slippers

Detta är ju inte ett nytt lack på något vis alls. Det förtjänas dock att visas upp även på min blogg. Lacket är en svart jellybas med en massa rött hex-glitter i, samt mindre röda glitterpartiklar. Det är lite skirt, egentligen borde jag nog haft ett svart krämlack under, men nu tänkte jag inte på det... Så här har jag fyra lager och sen Seche vite ovanpå. Vill man ha det riktigt riktigt glas-blankt får man nog ha fler lager överlack, men jag nöjde mig med ett. Glittret är lätt att fördela och man behöver inte direkt jobba med penseln, för att få det där man vill. Formulan är ljuvlig, precis som hos alla Deborah Lippmann-lack. Enda nackdelen är väl priset då...

Betyg: 5/5

This is not a new polish in any way at all, but it´s worth showing on my blog aswell. The polish is a black jelly  with a lot of red hex glitter, and small red glitter particles. It is a little sheer, actually, I should probably have had a black and cream as a base, but I forgot ... So here I have four layers and then Seche vite. If you want a really really shiny glass finish, you might want to have another layer of top coat. The glitter is easy to handle and you do not directly have to work with the brush, to get it where you want. The formula is lovely, just like all the Deborah Lippmann lacquers. The only downside is the price ...

Rating: 5/5









4 kommentarer:

  1. Väldigt snyggt! Kombon rött och svart går alltid hem hos mig.

    SvaraRadera
  2. Ett av mina topp 20 lack of all times! Så vackert!

    SvaraRadera
  3. Verkligen fint, svart och rött är ju alltid ljuvligt. Myser av dina bilder! :)

    SvaraRadera
  4. Ruby Red Slippers är så vacker:)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!