tisdag 4 september 2012

Namnstöld, usch!

Veronica på Venus vanity har skrivit så bra, att hennes text kommer här också. Ju fler som läser, desto bättre:

Stöd Killer Colours

En av Sveriges främsta och duktigaste skönhetsbloggare har råkat ut för något trist just nu i dagarna. De flesta av er känner ju till Viola aka "Killer Colours" och jag skriver det här inlägget för att visa mitt stöd. I dagarna så dök det upp ett inlägg på BritishBeautyBlogger om ett nytt nagellacksmärke som är baserat i England och gissa vad: de har namnet Killer Colours. Man tycker nog att när ett märke ska startas så borde de googla namnet, bara för säkerhets skull. Främst för att de inte ska förknippas med något olämpligt. Nu vinner istället märket på att namnet är densamma som på en internationellt mycket populär bloggerska.

Viola förklarar mer om sin frustration i ett inlägg på sin Youtubekanal HÄR. Jag hoppas verkligen det finns någon lösning på detta för Violas skull och jag hoppas företaget kontaktar henne så att de kan reda ut detta eftersom det vore det enda rätta. Innan situationen löser sig så bojkottar jag märket av rent moraliska skäl.

In English: Most of you know Viola aka Killer Colours as one of Sweden's most known beauty bloggers. She has recently just found out that a brit-based nail polish brand have "stolen" her alias "Killer Colours" eithout asking her or approaching her about it. In a video clip at her Youtube channel she explains her frustration over this situation. I would urge you to do the same as me and boycott the brand until the situation is resolved.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!