torsdag 20 september 2012

IsaDora - Marzipan

Detta kom ju tidigt i våras, men av nån outgrundlig anledning så har det stått otestat fram till nu. Kanske beror det på att jag läste nån besviken kommentar om att det inte alls är prinsesstårtsgrönt. Och nej, det är det förmodligen inte. Men det är ändå ett fint lack, om vi inte tar hänsyn till namnet.
 Jag tillhör ju dessutom dem som gillar IsaDoras breda borste. Nåt som irriterar mig att förr i tiden var det 12 ml i flaskorna och nu är det 6 ml, en ynka ml mer än i Depend. Och IsaDora kostar ju bortåt 60-70:- och Depend 22-25:- IsaDora är ett riktigt dyrt lack! Förvisso är det bra, men för att motivera det priset, så skulle jag vilja ha fler, roligare färger, bättre kork (tänk Orly!) och intressantare kollektionssläpp. Men men... jag gillar det ändå. Det är lättillgängligt, och både H&M och ICA Maxi har ofta sänkt pris på IsaDora.
På bilderna har jag 2 lager, och det torkar riktigt snabbt. 

Betyg: 4/5

This was released early spring, but for some unknown reason it has remained untested until now. Maybe it's because I read some disappointed comments that it´s not as green as the swedish "princess cake" covered with green marzipan. And no, it's probably not. But it is still a pretty polish, if we ignore the name.
 I belong to  those who like Isadoras wide brush. Something that annoys me that in the old days, it was 12 ml bottles and now it is 6 ml, a tiny ml more than Depend. And IsaDora actually costs nearly SEK 60-70 - and Depend 22-25 - IsaDora is a really expensive polish! Certainly it is good, but to justify the price,  I would like to have more fun and rare colors, better cap (think Orly!) and interesting collection releases. But, but ... I like it anyway. It is easy to find in almost any store, both H & M and ICA Maxi often have reduced prices on IsaDora. In the pictures, I have 2 layers, and it dries really fast.

Rating: 4/5

Lägg till bildtext







5 kommentarer:

  1. Jag gillar Marzipan väldigt mycket. Men trots det så används det faktiskt mest som underkläder åt andra lack. Tex Depends hololack "green ocean" och China Glaze "Sour apple" :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heheeee.... håll utkik efter dagens andra inlägg :-D

      Radera
  2. Det hade ju kunnat heta Pistage istället! :D

    SvaraRadera
  3. Lite för varm nyans för min smak men fint på dina bilder.

    SvaraRadera
  4. Jag gillar marzipan och jag tänker definitivt på prinsesstårta när jag ser det. (har tom en prinsesstårtemanikyr på bloggen som är gjort av just Marzipan)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!