torsdag 11 april 2013

China Glaze - Bump & Grind

Ska vi ta ett titt på en för mig helt ny finish? Texture-lacken från China Glaze tillhör samma lackfamilj som OPIs Liquid sand.. ja, alla märken har ju snart nån sorts gruslack - Zoya har Pixiedust, Nails INC har Leather effekt, Kiko har Sugar mat... snart kommer nog Ciaté och påstår att de uppfunnit det hela ;-) 

Hursomhelst, jag har bara testat OPIs och nu China Glaze. Medan OPI har glitter och ibland lite annat skröfs i sina lack, är China Glaze mer jämnt i konsistensen. Om CG är en sandstrand så är OPI en sandlåda med lite tappat dagisglitter i. Typ.

Formulan är över förväntan, och lätt att kontrollera. Jag städar i princip aldrig, men ni ser på närbilderna att lacket verkligen sköter sig och flyter inte iväg nånstans.
Det torkar aningen blankare än OPI. Jag testade med 2 lager Seche vite, men känslan är i princip likadan som utan. Jag vet inte hur många lager som skulle krävas att få det slätt, om det öht går? Finns ingen riktig mening med det heller, eftersom det då bara skulle bli ett knallrosa lack. Vad tycker jag då? Tja, det vete fasen... Roligt, lite udda, men snyggt? Jag kan inte bestämma mig! Såhär i efterhand kanske jag inte hade behövt 4 st, men men....

Betyg: 3/5

Shall we take a look at a new finish? Texture  from China Glaze belongs to the same polish family as OPIs Liquid sand .. yes, allmost all brands have some sort of sand polish- Zoya has Pixiedust, Nails INC has Leather effect, Kiko, Sugar food ... soon enough Ciaté will join the club and claim they invented it all;-) 
Anyway, I have only tested OPIs and now China Glaze. While OPI has glitter and sometimes some other stuff in their polish, China Glaze is more even in the texture. If CG is a sandy beach that is OPI a sandbox with dropped kindergarten glitter.
It dries slightly shinier than OPI. I tested with 2 coats Seche vite, but the feeling is basically the same as without. I don´t know how many layers would be required to get it smooth, if  it´s even possible? There's no real point in it either, as it would only be a hot pink paint. What do I think? Well... Funny, a bit odd, but pretty? I can not decide! And maybe I don´t need four of them....

Rating: 3/5







                                                                 Ett lager Seche vite

                                                      Två lager Seche vite - INGEN skillnad.

16 kommentarer:

  1. Det var snyggare utan SV faktiskt. Med SV tycker jag mest att det ser kladdigt ut, medan utan såg man verkligen texturen och den är intressant.. =)

    Det här gillade jag mer än OPIs, men så är jag ju inte så sjukt glittrig av mig.. =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gillade det också bättre utan SV :-)

      Radera
  2. Jag tyckte också att det var snyggare utan. Gillade det ganska mycket men tycker att OPIs är lite mer intressanta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Me too. Jag vet inte riktigt vad jag tycker, om vare sig LS eller detta, haha..

      Radera
  3. Allså jag förstår inte riktigt detta lack. Grejen med Liquid Sand, som jag ser det, är ju att de har riktigt djup pga glittret. Detta ser bara knottrigt ut. Fast det kanske är roligt när man själv bär det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utan SV kan jag uppskatta sandkänslan, men jag älskar det inte direkt... hm, jag vet inte...

      Radera
  4. Bättre utan, men näe det är nog bara att inse att det här inte är något för mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, blankt är ju snyggare förstås!

      Radera
  5. bättre utan, håller med! Men coolt lack :)

    SvaraRadera
  6. Nej, sorry men det här är inget jag gillar ^^
    För mig "måste" knotterlacken ha glitter och vara mer intressanta att se på. Gillar inte de här som helt enkelt bara är, och ser ut som, krämlack med sand i ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du behöver inte vara sorry! Va glad - så spar du pengar på dem iaf! ;-)

      Radera
  7. Vedervärdigt tycker jag tyvärr...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte tyvärr! :-) Roligt att gilla olika, vet du väl :-)

      Radera
  8. Eh, nej, inte min grej ALLS! OPI-lacken har ju åtminstone glittret som försonande faktor plus att dom blir vackra med några lager SV men det har inget jag gillar utan SV och med överlack så blir det ännu värre. LOL Jag är jättetacksam över att du visar upp lacket dock för det hjälper ju mig att veta att det inte är nått jag behöver testa själv. Det går ju inte att undvika att bli lite nyfiken på dom olika strukturlacken annars.

    SvaraRadera
  9. Jag gillar verkligen dessa texturlacken! Har bara testat OPI själv men av vad jag sett från bilder gillar jag nog OPI's bäst, speciellt eftersom det är glitter i! :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!