torsdag 25 april 2013

Kelara - Hoodoo Man

Premiär för utomhusfotande för säsongen. Alltså inte bara dagsljus i fönstret, utan ute på balkongen. Å andra sidan hjälpte inte det så mycket, för när det gäller lila lack, så är de svåra att återge. Sista bilden är tagen under en takspot och den är lite mer lik verkligheten. Ni får helt enkelt tänka er en nyans mitt emellan. Hursomhelst så är det väldigt fint. Grönt miniglitter och röda/silverglitter. Det kan finnas några blå också, har lite svårt att säga om det är blått, eller silver som drunknar i basen.
Jag gillar det massor, det är roligt, unikt och liknar inget annat jag har. Jag har verkligen ramlat djupt ner i indie-träsket.. jag som inte skulle ;-) På bilderna har jag tre flödiga lager. Det torkar rätt knottrigt, så det behövdes 4 lager Seche vite för att få det slätt.

Betyg: 5/5

Premiere for out door shooting for the season. Not only natural light in the window, but out on the balcony. On the other hand, it didn´t help much, because when it comes to purple polish, they are difficult when it comes to color. The last picture was taken inside and it is a bit more like reality. You may simply imagine a shade in between. Either way, it's very nice. Green mini glitter and red / silver glitter. There may be some blue, too, have a little hard to tell if it's blue, or silver drowning in the base.
I like it a lot, it's fun, unique, and unlike anything else I have. I really have fallen deep into the indie-swamp .. I didn´t plan to! In the pictures I have three layers. It dries right knobbed, so it took 4 coats Seche vite to make it smooth.

Rating: 5/5








3 kommentarer:

  1. Kul lack, men fyra lager seche gör att jag blir lite tveksam.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte ett måste, ett flödigt räcker om man står ut med lite knottror. Men ibland måste man ju prova och se hur många lager som krävs ;-)

      Radera
  2. Helt ok men inget som jag känner att jag måste ha. Tur är väl det med tanke på min otäckt långa önskelista. :D

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!