måndag 15 april 2013

Linda Johansen - To The Blues

Blå måndag! Om du är med, så vet du vad som gäller, vid det här laget :-)
Har läst både det ena och det andra om det här med temadagar. Vissa älskar dem, många hatar dem och en del är som jag - tycker det är en rolig grej som man hänger på om man känner för det och har ett lack som passar in, och vill man inte så låter man bli. Enkelt. Det är trots allt bara lack det handlar om, och lack ska vara roligt! Alltid. Nog om detta!

Idag tittar vi på ett lack jag fått i ett utskick från Wenche på Norway Nails. To the blues tillhör samma underbara blå familj som H&Ms Blue my mind, Essie Butler please och Nails inc Baker street. Jag kan dock aldrig få nog av knalliga blå krämlack.

To the blues skiljer sig dock från övriga, eftersom det torkar till en gummiaktig yta som känns rolig och liknar inte nåt annat jag har, som jag kan komma på, på rak arm. Färgen är dock aningen mörkare än vad min kamera vill visa. Jag har två lager på bilderna.
Formulan är aningen tjock och jag fick koncentrera mig mer än vanligt för att det inte skulle valla sig. Jag väljer att visa det utan överlack för att visa den gummiaktiga ytan, hade man använt överlack hade det jämnat ut lacket förstås.

Betyg: 4/5

Lacket är utskickat för recension - det påverkar inte min bedömning eller åsikter om lacket.

You can read the english version after the pics.






Blue monday! Today I have a gorgeus blue rubbery cream to show you. It belongs in the same family as H&Ms Blue my mind, Essie Butler please and Nails inc Baker street. The big difference is that this dries to a rubbery surface. The formula is a bit on the thick side, but ok. I like it a lot.

Rating: 4/5

16 kommentarer:

  1. Det här är himla snyggt. Jag äger inget mellanblå lack men det måste det verkligen bli ändring på! Jag är med idag med en väldigt prickig manikyr!

    SvaraRadera
  2. Tycker som du att temadagar är man ju med på för att det är roligt. Och så tycker jag det kan vara praktiskt ibland,när man inte vet vad man ska lacka med,så är det ju bara att tänka på vad det är för temadag.Och taadaa så har man fint lackade naglar.
    För det har verkligen du :-D Den här färgen älskar jag att se på andra,men jag har svårt för den själv.

    Jag är med idag med ett ljusblått lack,som jag själv är högst tveksam till om jag gillar :-/

    SvaraRadera
  3. Det var ett märke jag aldrig hört talas om :-) Väldigt fin blå! Jag är också med idag med en gammal goding :-)

    SvaraRadera
  4. Det ser neonmatt ut, är det möjligtvis neonpigment i? Fin färg, men jag skulle vilja ha det glansigt så ett topplack vore ett måste.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja.. nä, jag tror inte det, för det blir mer gummiaktigt än neonmatt.

      Radera
  5. Jag har nog inget lack som ser ut som det här. Borde kanske kolla H&M så att jag iaf har ett. :)

    Jag är med idag!

    SvaraRadera
  6. Himla fin nyans av blå! :)
    Hör och häpna,idag är jag faktiskt också med på Blå måndag ;)

    SvaraRadera
  7. Det är super kul med med tema dagar man man är inte alltid med utan det är när man känner för det. Riktigt skönt!

    Jag är med idag :D

    SvaraRadera
  8. Fin blå färg. Idag är jag med på den blåa måndagen :)

    SvaraRadera
  9. Im In!!
    gillar självklart detta fina blå ;)

    SvaraRadera
  10. Jag är med idag, men mitt inlägg kommer först 18.03 för att vara exakt. =)
    Detta var ju supersnyggt! Måste testa detta märke!

    SvaraRadera
  11. Jättesnygg. Den här nyansen av blå är aldrig fel!
    Jag är med idag.

    SvaraRadera
  12. Finishen ser lite halvdan ut, eller har jag fel? Den ser matt och strimmig ut, liksom?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, aningen strimmigt, överlack hade rättat till det, men jag ville visa gummiytan!

      Radera
  13. Färgen är jättevacker men jag är inte alldeles övertygad om att jag gillar finishen. Spontant så tycker jag det ser lite ut som ett slitet krämlack, alltså när glansen mattats...

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!