tisdag 30 april 2013

Pretty & Polished - I´m not a banana!

Anne - det är henne ni får skylla på, när nu detta lacket dyker upp även hos mig. När hon visade det, så rös jag, samtidigt som jag kände att jag absolut måste ha det. Jag har ju nån sorts twistad faiblesse för fulsnygga lack, eller ja- de behöver inte ens vara fulsnygga, de kan t o m vara fula. Jag gillar dem ändå! I´m not a banana! går väl dock under epitetet fulsnyggt. Och detta inte bara gillar jag, jag älskar det!
Gul jelly och svarta och vita hexagoner och smått vitt glitter. På bilderna har jag tre lager. Det är rätt så lättjobbat, men lite fiskande blir det. 

Nåt som stör mig lite är att det är en del söndriga / felformade hexagoner, nån lyckades jag peta bort, men ett par hängde kvar, som ni ser nedan. Sen var jag förstås tvungen att testa det matt också, men det blev bara fult. Detta föredrar jag högblankt. Vad säger ni, är det underbart, eller vill ni kräkas?

Betyg: 5/5

This is Annes fault! She showed it on her blog Nailtastic - and I knew that I had to buy it! For some strange reason I love ugly polishes. This is both gorgeous and ugly, and I love love love it. Three layers in the pics, I tried it matte aswell, but i prefer it shiny. 
Som broken hexagons in the bottle, as you can se, besides that - it´s an ok formula. Do you like it? Or du you wanna puke? ;-)

Rating: 5/5










27 kommentarer:

  1. Lacket är ju superläckert! Sådär så man får impuls "nu-måste-jag-googla-och-hitta-på-stört". Impuls alltså. ;-)

    Snyggt både blankt och matt. Men jag kan gissa hur det skulle se ut på mina händer ... inte bra, som man uttrycker sig försiktigt. Trots det, måste nog testa några gula lack igen, det kan ju ha varit liksom, nyansen som var litelite fel bara ... kanske de som drar mot orange är bra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det beror nog jättemycket på hudton. Vissa gula ser man ju helt sjuk ut i! :-D Mitt är köpt på Etsy, just nu finns det inte- men det fylls ju på ofta.

      Radera
  2. Hm, det såg sjukt mycket snyggare ut på dig än på mig kan jag ju lova! :D Jag hade 4 lager och mina smileys syntes mycket mer som en skarp kant, ytterligare en anledning att vara sådär jätteavundsjuk på dina långa fina nagelbäddar känner jag! :D

    SvaraRadera
  3. Haha! Löves it, löves it! Det är sååå fult så att det är ett måste i lilla Helmer. Detta måste jag ha i åtanke vid beställning framöver. :D

    SvaraRadera
  4. Din hang around Sara ;)

    Fulsnyggt var nog det rätta ordet! Väldigt coolt på dina naglar, men jag skulle absolut inte kunna bära upp det så bra.
    Det påminner lite om halvsmält Solero eller nåt :)
    Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, ja - Solero med lite kiwikärnor i!

      Radera
  5. Det så här lagomt fulsnyggt att man bara måste ha det! :-)

    SvaraRadera
  6. Det här är så sjukt snyggt! Varje gång jag ser det känner jag att jag måste äga det men det känns lite oåtkomligt. :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns på Etsy lite då och då, det är bara att bevaka :-)

      Radera
  7. Jag måste säga nej å det bestämdaste till gula naglar. Bananer är till för att ätas och inget annat.

    SvaraRadera
  8. Jag lutar nog åt att kräkas, men jag är tråkigt kräsen med vad jag orkar lacka på. :P Jag förstår absolut tjusningen med det ändå!

    SvaraRadera
  9. Jag gillart! :) Det påminner om de där runda banangodisarna med pulver på, fast när man har sugit av pulvret. Det här lät ju intelligent.. .p

    SvaraRadera
  10. Vackert kan jag inte påstå att det är, men kul! Ett riktigt roligt lack som får mig att le i alla fall.

    SvaraRadera
  11. Haha så skoj! Jag tänker dock mer på passionsfrukt än mosad banan men ändå.... både namn och färgen är ju väldigt kul. :)

    SvaraRadera
  12. Hahaha usch, fast ändå inte liksom! Det är liksom... nej jag vet inte, fulsnyggt är nog ordet!

    SvaraRadera
  13. Haha, det är ju definitivt mer roligt än snyggt! Men jag älskar det också. Tycker dock precis som du att det gör sig bäst glansigt. :-)

    SvaraRadera
  14. Tycker det är ett jätteläckert lack :-) Är själv lite galen i just såna här typer av lack!!!

    SvaraRadera
  15. Fulsnyggt är nog inte min grej och absolut inte i uringult! Jag röstar nog för kräk i det här fallet. Men om man nu dras till det fulsnygga, fula, konstiga eller unika så kan jag förstå att det är ett måste och det är alltid roligt att se dom lacken på ANDRAS naglar, bara inte mina.

    SvaraRadera
  16. Jag gillar verkligen detta lacket!! :)

    SvaraRadera
  17. Får rysningar av detta. Min första tanke går till rutten banan...
    Första gången jag såg det tyckte jag att det var lite häftigt samtidigt, den känslan har helt försvunnit.

    SvaraRadera
  18. Älskar det! Är väldigt förtjust i fulsnygga lack

    SvaraRadera
  19. Fulsnyggt absolut. Jag älskar det!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!