måndag 22 april 2013

Manglaze - Royal Matterimoaning

Blå Måndag! Are you in? Lämna en kommentar! :-)
Idag visar jag ett lack jag fått från Norway Nails. Aldrig har jag varit så ambivalent till ett lack. Jag ÄLSKAR färgen. Det känns som att ha hällt kungsblått sammet på naglarna. Finishen är långt mattare än vad det blir med de tre matta överlack jag äger (Essie, H&M och China Glaze). Så långt allt väl.... MEN: Det torkar ju inte... Eller jo, det torkar så att jag kan ta på det, efter nån halvtimme... Men efter flera timmar kan jag fortfarande sätta nagelmärken i det, och det går att skrapa av med nageln, även om jag inte tar i så väldigt mycket... Ringfingret slängde jag på Seche vite. Faktum är att inte ens Seche vite härdar lacket, även med SV går det att skrapa av lacket med nageln, efter flera flera timmar. Jättekonstigt? Jag vet inte om det är fel på denna flaskan, eller om alla Manglaze är så här? Vanligtvis brukar jag ge ett helhetsbetyg, men idag blir det två betyg, det går inte på nåt annat vis.

Betyg, färg: 5/5
Betyg, formula: 1/5

Blue Monday! Are you in? Leave a comment! :-)
Today I show a polish I got from Norway Nails. Never have I been so ambivalent about a polish. I LOVE the color. It feels like having poured royal blue velvet on the nails. The finish is far more matte  than it will be with the three matte top coat I own (Essie, H & M and China Glaze). So far so good .... BUT: It's doesn´t dry ... Well, it dries to the touch, after about 30 minutes ... But after several hours, I can still make nail marks in it, and you can scrape off with a fingernail, with a tiny effort... I tried with Seche vite on the ring finger. In fact, not even Seche vite hardens polish, even with SV, you can scrape it off, after several more hours. Really weird? I do not know if there is a problem with this bottle, or if all ManGlaze are like this? Usually, I give an overall rating, but today there will be two grades, there´s no other way to do it.

Rating, color: 5/5
Rating, formula 1/5




                                                       Med Matte about you        UTAN MAB







Minns ni olyckan? Nu har nageln växt ut igen!



26 kommentarer:

  1. Den här färgen är ju så snygg! Sjukt tråkigt att det inte torkar bara. Är verkligen allergisk mot sånt...
    Jag är med idag med ett duo(multi)kromt lack från HITS.

    SvaraRadera
  2. Färgen är jättesnygg! Synd att den inte vill torka :-( hade själv oturen att få tag på ett sånt lack från Gina tricot för ett tag sedan,....vad ledsen man blir, speciellt när man gillar färgen.Och det förstår jag att du gör med Royal Matterimoaning,för den är skitsnygg :-D

    Jag är med idag,jag jagar män ;-)

    SvaraRadera
  3. Jag dör vad snyggt! Men det lät inte alls kul med torktiden.
    Hoppas inte att alla Manglaze har den dåliga egenskapen.
    Jag är förresten med idag :)

    SvaraRadera
  4. Färgen är vergkligen snygg, dock inte matt utan med SV.

    SvaraRadera
  5. Ett av dom få lacken som jag tycker är riktigt snyggt matt, men torktiden får mig att backa och känna att jag inte alls behöver det här.

    SvaraRadera
  6. Riktigt snyggt! Och lustigt att det ser blankare ut med matt topplack än utan :P

    SvaraRadera
  7. Håller med din betygsättning, färgen är ju fantastisk både som matt och blank. Och kul att det är ûbermatt så till den grad att det matta överlacket gör den halvskinande. Däremot är det ju superfail utan dess like att den aldrig vill torka, inte ens med SV.. Om det inte varit så så kanske jag tom övervägt köpa.

    Oavsett, jag är också med och kör lite blått på bloggen idag. :)

    Ha en fin måndag! :)

    SvaraRadera
  8. Tycker det blev väldigt fint med den matta överlacket!

    Jag är med idag och jag visar både ett lack och en nailart :)

    SvaraRadera
  9. Jag ska testa mitt Royal Matte... snart också, så ska jag se hur torktiden är!

    SvaraRadera
  10. Färgen och den matta finishen var väldigt fin, riktigt synd på formulan. Eller kanske snarare brist på formulan...

    SvaraRadera
  11. Färgen är fantastisk! Synd att formulan är så tråkig.
    Jag är med idag.

    SvaraRadera
  12. Åh vad jag älskar matta lack. Synd på formulan dock :/ Jag är med idag (http://laqlust.com/2013/04/22/nordic-caps-12/).

    SvaraRadera
  13. Wow, vilken härlig färg! Och matt också. Ser verkligen hur snyggt ut som helst. Men lack som aldrig härdar är ju bara sååå trist så jag känner faktiskt inte för att köpa det alls nu :(
    Jag är med idag... med ett skirt Depend tyvärr :(

    SvaraRadera
  14. Fy fasen vad snyggt! Nästan så att jag vill ha det trots torktiden..
    Gillar mitt eget lack också, fast det är väldigt annorlunda från detta. Jag visar upp Patronus från Alanna Renees Harry Potter-kollektion.

    SvaraRadera
  15. Fantastiskt vacker!!
    Urtråkigt att det inte torkar/härdar som det "ska"
    Jag hänger på idag oxå!

    SvaraRadera
  16. Så himla snyggt! Gillade det både matt och med SV över. Trist att det aldrig torkade :/
    /Rebecka

    SvaraRadera
  17. Jäklar var snyggt det var, synd att det var omöjligt att hålla på med. Hur tar du så jäkla snygga bilder på dina naglar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen aning? :-D jag använder vanlig kompaktkamera som är 3-4 år... dagsljus (köksfönstret eller balkongen, autoinställningar, och tar kanske 10-15 foton och använder hälften eller några till, beroende på lack. Ibland fotar jag under spottarna i badrummet, tex vissa holos gör sig bättre i det ljuset.

      Radera
  18. Jag är med i blå måndag! Min första blå måndag faktiskt. Har h&m's blue my mind med en accentnagel i make up stores holografiska Siw

    ni hittar mig här:
    Www.Iamtheend.Wordpress.Com

    SvaraRadera
  19. Åh så snyggt. Men det blir ju inte användbart om det aldrig torkar... Trist, hoppas det var nåt fel i din batch bara. Jag är med idag och visar samma Depend som Elin.

    SvaraRadera
  20. Alltså det här var ju supersnyggt, både med och utan SV (gillar idén med blank accent) men om det inte torkar så är det ju ett lack som är omöjligt att använda. Skönt att se att nageln växt ut igen!

    SvaraRadera
  21. Färgen är snygg, men det är inte ett lack som får mig att dåna. Har ett liknande matt mörkblått från OPI, Russian Navy Matte (tror jag det heter iaf).

    Och jag är med i dag! :-)

    SvaraRadera
  22. Det var rätt snyggt men torktiden lät ju inte som nån dröm precis...

    SvaraRadera
  23. Oj, vad dina naglar växer fort! Och vad fina bilder! Synd att det inte torkade...

    SvaraRadera
  24. Jag visar ett par ljusblå idag!

    SvaraRadera
  25. Super snyggt både som matt och med glans! Älskar färgen men vem vill ha ett lack som aldrig torkar klart?! Så synd...

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad för kommentarer, och för enkelhetens skull så svarar jag på eventuella frågor här, där du ställt den! :-) Ha det gott!

I love comments, and If you have a question, I´ll answer it here. Have a great day!